1. Informacje ogólne
Miejsce: Cinema City Kinepolis, ul. Bolesława Krzywoustego 72, Poznań
Termin: 24-25.01.2015 2015
Wejściówka: 300 zł/drużyna
Sędzią głównym turnieju jest: Rudzik, Maestro, Mroczysław
Sędziami pomocniczymi turnieju są: Aftar
2. Ramówka
Sobota:
9:00-9:50: zapisy
10:00-13:15: I bitwa
13:15-13:45: obiad
13:45-17:00: II bitwa
17:15-20:30: III bitwa
Wieczorem: rozdanie nagród ligowych
Niedziela:
9:00-12:15: IV bitwa
12:30-15:45: V bitwa
Na koniec: rozdanie nagród, podsumowanie
Przewidywane zakończenie: ok. 17
3. Zasady ogólne
Obowiązują zasady 4 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW, "Updated Building Rules" z podręcznika Stronghold Assault oraz PKZ ze strony ligowej.
Gramy na stołach 72” x 48”.
Tereny na stołach ustawiają sędziowie.
Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nieujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry itp.), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
Oddanie wyników po czasie O:0
4. Drużyny
Do turnieju dopuszczone są drużyny 5-osobowe.
5. Budowanie armii
- Każdy z graczy ma do dyspozycji 1850 pkt.
- Każdy gracz może wystawić 1 dowolny detachment i 1 Allied Detachment/Imperial Knight Detachment/Officio Assassinorum Detachment zgodnie z zasadami 4ed. (Czyli max 2 detachmenty)
- Każda frakcja może wystąpić w drużynie tylko raz, w jednym detachmencie, niezależnie od tego jaki jest to detachment. Przykładowo, jeśli jeden z graczy wystawi Eldary jako CAD, żaden inny gracz z tej samej drużyny nie może wystawić ani Eldarów ani Iyandena, czy to jako CAD, czy to jako sojuszników.
- W ramach Imperial Knight Detachment można wystawić tylko 1 Imperial Knighta.
Dopuszczone:
- Wszystkie oficjalne codexy oraz suplementy i stary codex chaosu.
- Lords of War (z wyłączeniem orkowej Stompy)
- Codex: Stronghold Assault (z wyłączeniem Aquila Strongpoint)
- Dataslate'y: Be'lakor, Cypher, Officio Assassinorum, każdy 0-1 na drużynę.
- White Dwarf: Gerantius, The Forgotten Knight (w ramach Imperial Knight Detachmentu, licząc się do limitu 1Imperial Knighta w detachmencie).
Niedopuszczone:
- Armie Unbound
- Eskalacja
- Formacje
- Rudzik
- Imperial Armour
- Apokalipsa
6. Zgłoszenia
Zgłoszenia proszę wysyłać mailowo najpóźniej do 12.12,2014 na adres ??? w postaci:
w tytule maila nazwa drużyny (tylko i wyłącznie)
w treści lista graczy (imię, nick, nazwisko, ID ligowe) z wyraźnie zaznaczoną funkcją kapitana
w załączniku rozpiski w postaci jednego pliku TXT w następującym formacie:
Cytat:
Gracz: (imię, nick, nazwisko, ID ligowe)
PRIMARY DETACHMENT: (armia)
HQ1: (nazwa, wykupione opcje, odwołanie do wykupionego transportu) [suma punktów bez doliczonego kosztu transportu]
HQ2: (...)
Elite1: (...)
Elite2: (...)
Elite3: (...)
Troop 1: (...)
Troop 2: (...)
Troop 3: (...)
...
FA1: (...)
FA2: (...)
FA3: (...)
HS1: (...)
HS2: (...)
HS3: (...)
Transport1: (nazwa, wykupione opcje, odwołanie do wykupującego oddziału) [... p.]
Transport2: (...)
...
ALLIED DETACHMENT: (armia)
HQ1: (...) [... p.]
Elite1: (...)
Troop 1: (...)
Troop 2: (...)
FA1: (...)
HS1: (...)
Transport1: (...) [... p.]
Transport2: (...)
...
Fortification: (nazwa, wykupione opcje) [... p.]
Models: ...
Units: ...
TOTAL [... p.]
Nazwy oddziałów i ekwipunku należy podać w formie oryginalnej oraz w języku angielskim. Zgłoszenia z inną formą wysłanych rozpisek będą złośliwie ignorowanie i nie punktowane!
Jeżeli gracz posiada możliwość tworzenia nowych modeli podczas gry (summonig, produkowanie scarabów/gauntów) musi on w rozpisce zaznaczyć jakie i ile dodatkowych modeli posiada ze sobą. Modele które zginęły w trakcie gry nie mogą zostać ponownie przyzwane na pole bitwy. Przykład rozpiski:
HQ1. Kairos [300]
HQ2.1 Herald of Tzeenth; Psyker 3 lvl, disc of Tzeenth, Exalted Reaward [150]
HQ2.2 Herald of Tzeenth: Psyker 3 lvl, disc of Tzeenth, Exalted Locus [145]
HQ2.3 Herald of Tzeenth: Psyker 3 lvl, disc of Tzeenth [120]
HQ2.4 Herald of Tzeenth: Psyker 3 lvl [95]
T1: 16x Pink Horrors [144]
T2; 11x Pink Horrors [99]
T3; 11x Pink Horrors [99]
T4: 3x Nurglings [45]
FA1: 8x Screamers of Tzeenth [200]
HS1; Soul Grinder: Mark of Nurgle, Phlegm Bombardment [180]
HS2: Skull Cannon of Khorne [125]
Imperial Bastion: Quad Gun [125]
podsumowanie
Summoning:
12x Blood Crushers
12x Screamers of Tzeenth
30x Pink Horrors
2x Herald of Tzeenth on disc
2x Herald of Tzeenth on foot
1x Herald of Slanesh on foot
1x Herald of Slanesh on steed
1x Lord of Change
1x stara Vekhra
7. Wymogi
Wszystkie modele muszą być sklejone, pomalowane, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG).
Każde odstępstwo od punktu powyżej karane będzie usunięciem modelu ze stołu.
Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, wzorniki, czytelną rozpiskę i wszystkie używany zasady w postaci cyfrowej i/lub drukowanej.
Na turnieju zostanie przeprowadzone sprawdzenie armii pod kątem dopuszczenia do turnieju, oceny malowania nie będzie
8. Punktacja
A) Punkty dodatkowe
+15 pkt. dla drużyny za przesłanie ważnego zgłoszenia do 12.12,2014
+15 pkt. za przesłanie przedpłaty do 12.12,2014
+3 pkt. za każdą armię w drużynie pomalowaną w jednolitym schemacie. Masz wątpliwości czy Twoja armia zostanie dopuszczona? Wyślij PM ze zdjęciami!
B) Bitwy
Różnica w VP przekłada się na wynik
10:10 - 0 VP
11:9 - 1 VP
12:8 - 2 VP
13:7 - 3 VP
14:6 - 4 VP
15:5 - 5 VP
16:4 - 6 VP
17:3 - 7 VP
18:2 - 8 VP
19:1 - 9 VP
20:0 - 10+ VP
Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17 DP. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0VP - 0VP.
Tabled - w takim przypadku liczymy normalnie straty itp. Dodatkowo gracz który wyczyścił stół zajmuje tyle znaczników ile pozostało mu scoringów na stole (oczywiście maksymalnie tyle ile jest znaczników w misji).
C) Mecze (drużynowo)
Punkty zdobyte przez wszystkich graczy w drużynie są sumowane. Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 64 punkty z bitew otrzymuje 65 punktów.Drużyna, która zdobyła mniej niż 36 punktów otrzymuje 35 punktów. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych punktów w danej rundzie.
W przypadku nieparzystej liczby drużyn, drużyna pauzująca dostaje 57 punktów.
Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy BP.
W przypadku równej liczby MP, o końcowym miejscu zadecyduje liczba DP zdobytych przez drużyny.
W przypadku dalszego remisu, decydujący będzie wynik meczu między drużynami. Jeśli takiego meczu nie było lub zakończył się remisem, przyznane zostanie miejsce ex aequo
9. Bitwy
Drużyny w pierwszej bitwie będą dobrane losowo, do kolejnych systemem 'szwajcarskim'.
A) Parowania
1) obie strony zapisują na kartce pierwszego gracza którego wystawiają
2) jednocześnie pokazują sobie kogo wystawili
3) obie strony zapisują na kartce przeciwnika dla wystawki drugiej strony
4) jednocześnie pokazują sobie tą dostawkę
5) rzut na to kto pierwszy wybiera stół
6) obie strony zapisują na kartce kolejnego gracza którego wystawiają
7) jednocześnie pokazują sobie kogo wystawili
obie strony zapisują na kartce przeciwnika dla wystawki drugiej strony
9) jednocześnie pokazują sobie tą dostawkę
10) ten kto wybierał stół jako drugi dla 1 pary teraz wybiera pierwszy
11) niedoparowani gracze grają ze sobą na ostatnim stole
B) Misje: no trzeba coś wykminić