Serdecznie zapraszamy na turniej w Warhammera 40k. Turniej nosi nazwę
"Bitwa nad Uroczyskiem".Turniej będzie zgłoszony do ligi WH40k.
Link do zasad PDF.
Link do zasad na stronie.Gdzie: Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Zbigniewa Herberta w Kołobrzegu, ul. Solna 1.
Kiedy:11 lipca 2015 roku.
Start: 9.00.
Koszt wpisowego: 10 zł – dotyczy tylko turnieju w Warhammera.
Czas bitwy:2 godziny i 30 minut.
Limit miejsc: 10 – 15.
Punkty: 1250.
Organizator: Stowarzyszenie Fantasy & Science Fiction „UROCZYSKO” w Kołobrzegu.
Sędzia główny: Kondziosław.
Sędziowie pomocniczy: Wilk, główny podręcznik oraz zdrowy rozsądek.
RAMÓWKASOBOTA
Pierwsza bitwa: 9:00 – 11.30
Przerwa: 11:30 – 11.45
Druga bitwa: 11.45 – 14.15
Przerwa: 14.15 – 14:45
Trzecia bitwa: 14.45 – 17.15
Zasady ogólne:1. Obowiązują zasady 7 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ.
2. Gramy na stołach 72"x43".
3. Tereny na stołach ustawiają sędziowie.
4. Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
5. Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
6. Za każde zaczęte 5 minut spóźnienia w oddawaniu wyników obie drużyny dostają -1DP. Po 15 minutach wynik nie będzie przyjmowany, a gracze dostają automatyczne 0:0.
7. Wręczanie nagród dnia 11.07.2015 roku od godziny 19.30.
Klaryfikacje Terenowe:Las: czyli 5+cover w i za lasem.
Ruiny: model zasłaniany przez ściany ruin 4+cover. Drugie i wyższe piętra są impassable.
Bunkropodobne: całe bunkropodobne tałatajstwo jest impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie.
Wysokie skały: impassable po obrysie. Ściany dają 4+ cover.
Płotki (takie <= 1” wysokości) : trudny teren, cover 6+.
Budowanie armii:Armie budujemy wg następujących zasad:
1. Każdy z graczy może na swoją armię wydać 1250 punktów.
2. Dozwolone 1 Combined Arms Detachment oraz 1 detachment nie będący CAD’em czy np. allied detachment, inkwizycja, formacja.
Dopuszczone są:1. Kodeksy, suplementy
2. Lekkie proxowanie jest dopuszczone czyli np. taktyczny marines może robić za assaultowca, ale nie za terminatora.
3. WYSWIG nie jest wymagany, ale modele z broniami specjalnymi muszą być odpowiednio oznaczone i zmienione wyposażenie musi zostać przedstawione przeciwnikowi.
4. Fortyfikacje z rulebooka z 6ed.
5. Imperial Armour z warunkiem posiadania oryginalnych modeli oraz zasad w wersji papierowej ich brak skutkuje niedopuszczeniem do gry.
6. Formacje, wymagane oryginalne zasady.
7. Maksymalnie 4 bronie ciężkie w oddziale eldarskich jetbajków oraz maksymalnie 10 na całą rozpiskę.
Zabronione:1. Escalation
2. Stronghold Assault
3. Cypher
4. Be'lakor
5. Super Heavy i Gargantuan
6. Imperial Knights
7. Apocalypse
Punktacja:1. Punktacja Bitwy:
Różnica w VP przekłada się na wynik:
10:10 – 0 VP różnicy
11:9 – 1 VP różnicy
12:8 – 2 VP różnicy
[…]
20:0 – 10+ VP różnicy
2. W przypadku nieparzystej liczby graczy 13DP dla osoby czekającej.
3. Wyczyszczenie stołu – w takim przypadku liczymy normalnie straty itp. Dodatkowo gracz który wyczyścił stół zajmuje tyle znaczników ile pozostało mu scoringów na stole (oczywiście maksymalnie tyle ile jest znaczników w misji). W przypadku misji pierwszej gracz, który wyczyścił stół może dobierać TO(tak jakby gra nadal trwała) i automatycznie zyskiwać punkty za cele 11-46(pod warunkiem, że ma wystarczającą ilość scoringów. W misji 1 oraz 3 istotne są rzuty na 6 oraz 7 turę, ponieważ wpływają na możliwy wynik końcowy.
Bitwy: Przeciwnicy będą losowani przez sędziówkę lub ręcznie.
Kolejność rzeczy losowanych i ustawianych przed bitwą:
1. Rzut na wybór strony.
2. Wystawienie znaczników (jeżeli mają być one ustawiane przez graczy), pierwszy znacznik wystawia gracz który wybierał stronę jako pierwszy, następnie naprzemiennie.
3. Generowanie mocy.
4. Rzut kto wystawia się pierwszy.
5. Losowanie Warlord Trait’ów.
6. Rzut za Night Fight (chyba że w misji Night Fight nie występuje, lub jest określone jego występowanie).
7. Wystawienie armii.
8. Wystawienie Infiltratorów.
9. Scout Move’y.
10. Decyzja kto zaczyna.
11. Przejęcie Inicjatywy.
Misje:1. Przedsionek piekła – w tej walce mogą brać udział tylko prawdziwi weterani. Jeden niewłaściwy ruch i możesz już nigdy nie wrócić.
Rozstawienie: Dawn of War.Zasady specjalne:
- Tactical objective (Maksymalna liczba Tactical Objectives na turę 5/4/3/3/2/2/1);
- Vortex of Doom: 2 Vortexy szerokie na 5” na środk stołu w 18” od siebie.. Poruszają się 2k6 + scatter co turę gry(przy hit kierunek zgodny z małą strzałką). Jeśli najedzie na model to automatycznie zostaje on wciągnięty do warpu Monstrusy i pojazdy muszą być objęte minimum w 33% [podstawka(M) lub hull(P)].Jeśli najedzie na teren to jeżeli jest objęte 33% to jest on ściągany ze stołu. Na koniec tury gry wyrzuca tereny z centrum vortexu na odleglość scater+ 2k6 (przy hit kierunek zgodny z małą strzałką). Należy przesunąć minimalną odległość aby nie było w innym terenie/vortexie. Jeśli spadnie na oddział to każdy model znajdujący się w obszarze otrzymuje trafienie z Siłą 5 AP – Ignore cover. Przez następną turę gry ten teren jest difficult i dangerous. Na koniec tury gry vortexy mogą zniknąć za każdy należy rzucić k6:
2 - 6 =+
3 - 5+
4 - 4+
5 - 3+
6 - automatycznie
2. Pozostałości przeszłości – po wielu bitwach przeprowadzonych w tym terenie stał się on morzem niewypałów, które wciąż czekają na swój moment.Rozstawienie: Hammer and Anvil.
Cele:– 2 relikty 4VP każdy ustawione pośrodku stołu 12” od krawędzi;
– 2KP=1VP.
Zasady specjalne: - Pole minowe: Na koniec fazy ruchu za każdy obszar, na który pierwszy raz weszła jednostka należy rzucić k6 na 6 dawne pociski wybuchają raniąc modele znajdujące się w ich obszarze. Za każdy model znajdujący się w ich polu rażenia oddział otrzymuje trafienie z siłą S3+k6 AP k6-1;
DOKŁADNY RYSUNEK W PLIKU PDF LUB NA NASZEJ STRONIE.- Przodkowie nas obserwują: Każdy oddział może raz na grę powtórzyć nieudane testy morale/pinning.
3. Man with a mission – każdy oddział nawet ten najmniejszy może przyczynić się do zwycięstwa w wielkiej bitwie.
Rozstawienie: Vanguard Strike.Cele:- 2KP=1VP;
- każdy oddział nie troops zabity przez oddział troops 1VP;
-zabicie warlorda dodatkowy 1VP;
-po śmierci warlord upuszcza relikt warty 2VP.
Zasady specjalne:- Oddziały zwiadowcze: Na początku gry rzut K3 każdy z graczy może tylu troopsom dać zasadę scout lub infiltracja.
Dodatkowo każda misja:Cele poboczne: Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood.
Zasady specjalne: Night Fight, Rezerwy.
Czas gry; 5 tur, 6 na 3+, 7 na 5+.