Jest już na moim gryzoniu jakby ktoś chciał. Tylko zasady na razie, ale powinno wystarczyć.
Tradycyjnie czas na reckę :
Combat squady - deklaruje się ich używanie przed warlordem, co więcej, podzielony oddział wciąż może pomykać 1 transporterem, zakładając że się mieści.
Warlordy ( notabebe dokłądnie te same co zapowiadano ):
1- fear
2- FC raz na grę dla siebie i jednostki
3- raz na grę 1 jednostka w 12" przerzuca nieudane hity w dakka fazie
4- LD na 12"
5- +1 do CR
6- dodatkowe k3 VP za warlorda zabitego w czelku
Marinsi z różną chapter tacticą są battle brothers
Marinsów z tą samą chapter tacticą też można brać,
ale nie jako sojusz, tylko "count as 2 armie w 1", ale są traktowani mimo wszystko jako 1 armia ( znacz się, mogą wsiadać sobie nawzajem do transporterów ).
Chapter tactics - dokładnie te same co w poltach z poprzednich stron. Tylko ultrasowa jest dość wyjątkowa, bo mamy trzy do wyboru, ale każda działa tylko na turę i jest do użycia raz na grę.
HQ
Chapter master - Miałem takie ciche marzenie żeby gość miał 4A i W i się spełniło. Bombardowaniem można najwyraźniej strzelać po ruchu ( i nie zabrania szarży ), choć wciąż scateruje pełne 2k6 jeśli nie rzucimy hita. 130 bazowo ( 5 wiece niż poprzednio ), ale nareszcie też daje 5 osobowe biki w TR jeśli sam na motorku pomyka. Baaardzo fajny gość, drooogi, ale da się z niego zbudować niezłą machinę do zabijania. Terminatorka dalej 40 pkt.
Honor gwardia - 10 pkt na modelu taniej, wow
. 25 za jednego, ale jak na model z 2+ sv, pw ( dowolny typ ) i 2A bazowo to całkiem tanio. A z chapter bannerem o już w ogóle tną nieźle. Uber uber grip ( bolter + pistol + Pw ), czempion musi rzucać i pryjmować czelki, ale nie ma z tego powodu żadnych premii ( kiedyś miał przerzuty trafień i zranień na indepów ). Dalej wymagają Chapter mastera do wystawienia.
Capitan - 90 bazowo ( 10 taniej ), jak siedzi na motorku, daje 5 osobowe biki w TR. Poza tym, bez zmian.
Termi capitan - 120 ( 20 taniej niż poprzednio ), reszta generlanie jak poprzednio. Niestety nie daje Termosów w TR
.
Command sqad - 15 pkt tańszy, ale trzeba teraz dokupić aptekarza ( za 15 właśnie ) który to zresztą jest teraz characterem. CS mogą teraz brać też libry i kapelani. Nie mają opcji do special weaponów ( co najwyżej combi-broni ), ani heavy weaponów, tylko melee weaponów. Wychodzi na to, że z boxa można zrobić nielegalne modele
.
Libra - duuużo tańszy, 65 bazowo, 90 z drugim poziomem, ale nie ma dywinacji ( FAIL !). Nie można brać w BT.
Kapucyn - zealot zamiast starego fearless + przerzuty w szarży. Streamline z DA, ale w sumie buff, bo zealot działa też na sojuszników. 90 pkt bazowo ( 10 taniej ), ale fist podskoczył do standardowych 25.
Master of the forge - 90 pkt ( 10 taniej ), bolster defences zrobił się naprawdę fajny - działa na dowolny teren ( poza fortyfikacjami ) w naszej strefie rozstawinia. Nie może brać jump-packa, ale teraz daje dredy ( wszystkie 3 typy ) w HS i Elitach też jako sojusznik ( dla swojego detachmentu ofc).
Techmarynat - można brać jednego za każde inne HQ ( poza gwardią, CS, serwitorami i innymi techmarinami). Też ma bolster defences
. 50 za jednego.
Serwitorzy - bez zmian.
TR
Taktyczni - 14 za jednego (uff, i dobrze, bo 16 to było o wiele za dużo ). Można brać jedną broń ciężką/specjalną już od 5 modeli ( mnimaxsy wracją ? ), choć wciąż nie 2 ciężkie/specjalne przy 10 (co najwyżej jedna taka, druga siaka )
Scouci - 11 pkt za model
. 13 z cammo ( które kumuluje się z stealthem teliona ). Snajperki +1 pkt za model, mogą brać stroma jako dedyka ( zresztą do stormów tylko scouci mogą wsiadać )
Crusarder squads - marine 14 pkt, kulołap 10
( ale nie można mieć ich wiecej niż marinów ). Jeden marine może brać broń ciężką/pw/fista, jeden inny może broń specialną. Każdy może zmienić swój bolter na ccw ( bp mają w standardzie ). No i mogą brać crusadera jako dedyka, jak za starych czasów
.
TRansporty
Rhino - 35
Razor - 55, ale wymiana bolców na palnik jest darmowa, a na linkowanego ass cannona, linkowane lascannony i las-plas stoi po 20 pkt.
Drop pod - nie traci HP po lądowaniu, ale ścieli pojemność do 10 modeli.
LS strom - 45 bazowo ( 5 taniej ), cerberus wali dużym bastem ( z siłą 2, nie podniecajcie się
) z blindem. Jammer podwaja dystans scatera dla wrogich DS w 12". Nie ma już locator beacona w standardzie
Elity
Vanguardzi - tracili szarżę po DS, ignorują za to disordred charge ( ignorują granaty obronne, i nigdy nie stracą dodatkowych ataków z szarży, ani FC ). Sierżant może automatycznie zdać glorious intervention. 19 za jednego, JP za 3 pkt, każdy moze brać pw, grav lub plazma pistola, storm shileda albo meltabombę, a sierżant jeszcze relic bladea za cenę fista. Dalej szczerze powątpiewam w ich obecność na stołach, szczególnie kiedy siedzą w zawsze trubo zapchanych elitach, skąd przeniesiono ich z FA.
Sternicy - 22 za jednego, 120 za pierwszą 5, ale combi-bronie 10 miast 5 pkt. 2 bronie specialne/cieżkie, nie ma przymusu używania special ammo ( co ma znaczenie dla np. Imperial fistów których bolter drill nie działa na special ammo )
Dred - bez większych zmian. 100 bazowo, może minimalnie tańsze opcje ( dakka dred stoi 120 zamiast 125 pkt ), veneryk jest ulepszeniem, ma WS/BS 5 i kosztuje 125 bazowo, oraz może wymusić przerzut efektu penki ( ale to nie stare holo-fieldy, drugi rezultat zostaje ).
Ironclad - żelazny rycerz powraca
. 135 pkt, wbudowany extra armour, 13/13/10, wyrzutnie granatów dają fragi i pozbawiają wroga ataków za szarże ( zabawne, nie są to granaty obronne, więc wychodzi na to, że vanguardzi też tracą ataki za szarżę, ale nie już FC np. ). Sesmic hammer jest AP1, można za darmo zmienić na chainfista. Dalej można wziąć 2 ciężkie palniki ( za meltę darmowy, za Sb 10 pkt ).
Legion - 25 za model ( 5 taniej ). Fear/feraless/S&P/zawsze DS ( z przerzutem scatera )/3+inv/ignore cover. 2 ataki z bazy, 1 broń specialna ( acz nie każda ) i 1 ciężka po normalnych cenach. Może zacznie się ich widywać
.
Termity - ceny broni jak u DA ( panik 10, działko 20, cyklon 25 )
Szturmowe termity - młotek i tarcza +5 pkt ( w końcu ! )
Szturmowi centurioni - 190 za pierwszą 3, po 60 za kolejnych, do 3. 1 atak bazowo, ale (dwa ) Siege drille są mordercze - S9, AP2, 2k6 penki, i nie są unwieldy
. dodatkowo mają wyrzutnie granatów ( te same co na panzer dredzie ) i linkowane flamery. Palniki można zmienić na linkwane meltaguny za 5 pkt, granatniki na hurricane boltery za darmo. Sierżant może wziąć omniscope ( split fire i night vision, jakby potrzebował na kombatowej jednostce ) za 10 pkt. Brak inv-a, 5T, 5S, 2W, very bulky, MtC, S&P, mogą strzelać z 2 broni na raz.
FA
Assfaltowcy - 17 za jednego, flamery po 5 pkt, i to 2 na oddział, niezależnie od wielkości. Mogą zdjąć jump packi, mają wtedy drop-poda lub rhinosa ( ale nie razora ) za darmo.
Land speedery - raczej bez większych zmian
Strom talon - Ctrl+c, Ctrl+v z deff from skies
. Dalej bardzo fajny, choć przyzwoicie miękki latacz. Pamiętajcie, że można eskortować też inne latacze, poza storm talonami.
Motorki - 21 za jednego (tylko 4 taniej, uff, bo ostatnio GW z cenami motorów wyprawia naprawdę cuda ), reszta bez istotnych zmian. Dla sierżanta fajną opcją może być combi grav gun.
Attack bike - 45 bazowo, 55 z Mmeltą
Scout bikes - 18 bazowo ( też 4 mniej ). Miny 20 pkt ( 10 kiedyś ), i obaj garcze wiedzą któy teren jest zaminowany ( staje się on dangerousem ). Dalej z bliżej niewiadomego powodu mają i pistole i shotguny i linkowane boltery na motorkach, kiedy wiadomo, że będą używać tylko tych ostatnich. Granatniki astartes po 5 pkt.
HS
Dewastatorzy - 14 za jednego, 4 bronie ciężkie ( które zresztą nieco potaniały. W całej armii ciężki bolcec, Mmelta i cieżki palnik [zarezerwowany niestety TYLKO dla sterników i legionu] jest za 10, missla [ z tradycyjnie kretyńsko drogimi flakkami] i plazma cannon za 15, a lascannon za 20 ). Sierżant ma signum. Oddział z 4 laskami kosztuje 90 (sic!) pkt mniej niż poprzednio, a dyszka z 4 bolcami to raptem 180 pkt
.
Coś na co najbardziej czekałem - Dakka centurioni. 190 za 3, po 60 za każdego kolejnego, do +3 luda max. Linkowany ciężki bolter i hurricane boltery. Małe bolterki można zmienić ma missle ( fragi i kraki ) za 10 od modelu, a ciężkie boltery można zmienić na linkowane lascannony za 20 pkt lub gravcannony z wzmacniaczami, też za 20. A każdy taki to 5 strzałów na 24", z przerzutami zranień i nieudanego efektu grawitacyjnego na pojazdy
. Gwardia się śmieje, ale komuś z pancerzem 3+, czy 2+ już do śmiechu nie jest ( jej, nawet 4+ przy przerzutach ranienia obrywa solidnie ). Sierżant może wziąć omniscopa ( tu się może taki przydać ) za 10 pkt.
Thunderfire - dostał barragea
. Reszta bez zmian.
Predator - 75 bazowo, +25 za laski na wierzy, sponsony bolce/laski odpowiednio 20/40. Wydaje mi się, że w DA był troszkę tańszy.
wirnik - 65 bazowo
windyk - 125 bazowo
Stalker - 75 bazowo, ale okazuje się dużo mniej straszny niż pierwotnie sądziłem. Nie ma 8 pestek
. Przynajmniej nie dosłownie. Jak strzela w jeden cel to ma 4 przerzucane strzały z BS4, ale jak wali w dwa różne ( a może ), to w każdego sieje 4 pestki z BS2, bez twin linka. Przynajmniej jest przyzwoicie opancerzony - 12/12/10. Brak interceptora
Hunter - na tym tle robi się ciut fajniejszy. Jego wielki pocisk ma S7, AP2, 2k6 penki, ale jak nie trafi to goni cel ( tylko latacza lub latajace monstrum). W każdej turze dogania go na 5+ i wali w tyłek ( co ma znaczenie w sumie tylko dla walkirii/vendetty, i może kilku latajek z IA ). 70 bazowo, brak interceptora.
Landek - ładowność 10 modeli
LR Crusader - ładowność 16 modeli
LR redeemer - ładowność 12 modeli, dalej 240 pkt.
Latająca cegła ( stromraven gunship ) - 200 bazowo, reszta bez zmian.
Relikty zakonne :
Burning blade (55 pkt ) - Mieczyk samego pimperatora
. S+3, AP2, blind. Po każdy użyciu na 1 parzy posiadacza (S4, AP2).
Armour indominatus ( 60 pkt ) - artificerka, daje 2+ pancerz, reneteless, i 6+ inva. Na jedną
fazę gry inv można podbić do 2+.
Primarch wrath (20 pkt ) - R24", S4, AP4, slavo 3/5, shred, master-crafted. Nawet fajny.
Theet of terra (35 pkt )- S+2, AP3, rampage, strike down, specialist weapon.
shied eternal (50 pkt ) - storm shield, daje eteral warriora i adamanitoum will.
STANDARD OF THE EMPEROR AscENDANT (65pkt, można wziąć jeden taki albo na CS, albo na honor gwardii ). Wszystko z tą sama CT w 12" przerzuca nieudane moralki i piny, wszystko z tą samą CT w 6" ma hate i +1 do CR, i na samym końcu posadacz ma feara. Taki trochę słaby.
I zbrojownia ogólnie :
Jest auspex
Relic blade ma dalej AP3, S+2
Grav gun jest salvo 2/3, R 18", grav pistol to pistol, grav cannon jest R24", salvo 3/5. Wszystkie grav bronie mają Ap2, ranią wg. pancerza celu, mają concisive, i na pojazdy nie rzucają na penkę, tylko na 6 unieruchamiają i zabierają 1 HP.
Suma sumarum naprawdę najgorzej.
Speciali machę w kolejnym poście.