Codex przeglądnięty, czas dać mu uczciwy proces przed ścięciem
.
Tradycyjnie mamy własny unikatowy detachment - Blood host, zrobiony w nowomodnym stylu decuriona gdzie z starej kompozycji armii zostaje już w zasadzie tylko wspomnienie. Bonusami za granie zastępem krwii jest przerzut warlorda generowanego z ichniej tabelki plus generowanie co turę jednego pkt daniny na początku każdej swojej try. By nie było za fajnie, w wymaganych jednostkach prócz 1 lorda/princa/thirstera i 2+ drużyn CSM, berków lub bloodletterów jest też 1+ jednostka possesedów
. Ot taki uprzejmy trolling ze strony GW.
Zasady specialne :
Blood for the blood God - pozwala generować daninę krwii dla Khorna poprzez albo unicestwianie jednostek (swoich i wrogich), albo poprzez zabijanie ( a także zabijanie się ) w czelkach. Można mieć max 8 pkt i wydać je na coś na początku swojej tury na
jeden wybrany bonus. Po zakupie ew nadmiarowe pkt przepadają i trzeba je zarabiać od nowa.
Nagrody (i ich koszta po kolei ) to
1 - adamantium will dla wszystkich z Blood for the blood God
2 - FC dla wszystkich z Blood for the blood God
3 - Fnp dla wszystkich z Blood for the blood God
4 - +1 atak dla wszystkich z Blood for the blood God
5 - przyzwanie 8 bloodletterów lub 5 piesków w 12" od jednostki z Blood for the blood God
6 - j/w tylko 3 crushery albo skullcannon
7 - jeden character, nie demon, z wszystkich z Blood for the blood God zdaje lD. Nieudane oznacza śmierć i przyzwanie spawna w 6", udane oznacza śmierć i przyzwanie w 6" Princa z zbroją (i skrzydłami jeśli model ma. A widzieliście kiedyś bez
? ). Książe zachowuje warlorda i artefakty.
8 - (prawie) j/w. Przyzywany jest bloodthirster furii, nieudana LD nie przyzywa spawna, a thirster zachowuje warlorda, ale już nie artefakty.
Skulls for the skull throne - przymus przyjmowania i rzucania czelków (no chyba nie sądziliście, ze to usuną, nie
?).
Warlordy :
1 - Warlord i friendly unity z bllod for the blood god w 12" przerzucają nieudane szarże
2 - Zealot
3 - +1 atak
4 - Warlord generuje dodatkowy pkt daniny za zabitych w czelkach
5 - prefered enemy
6 - Automatyczne zdawanie LD do zamiany w princa/thirstera (patrz wyżej)
Artefakty :
Goredrinker (30pkt)- power axe, który im wiecej lepków uciuka, tym jest mocniejszy (efakty się nakładają )
1+ zabity - +1 do siły posiadacza
3+ zabitych - rampage
5+ zabitych - podwojenie siły posiadacza
8+ zabitych - ataki w walce wręcz instantują
Blood forged armour (50pkt) - 3+ pancerz, Eternal, FnP
Brazen rune (15 pkt)- adamantium will, plus w jednej wrogiej fazie psioniki można odpalic ta runę by każdy wrogi psioniki w 24" łapał perile na dubletach. Potem się wyłącza
Blade of endless bloodshed (35 pkt)- power sword generujacy 1 pkt daniny co turę
Skull helmet (15 pkt)- fear, 6 na trafienie w walce wręcz generuje dodatkowy atak, który nie generuje już dalej.
Axe of ruin (60 pkt) - toporek khorna, posiadacz gdy umrze przyzywa bloodthirstera furii ( jak z daniny). thirster traci co turę k3 rany, które moze tylko inv-ować.
Armia- tu praktycznie wszystko ma wbudowany
(w koszt też !) mark khorna ( a jak nie, to albo jest jego demonem, albo pojazdem ), i TR zaczynają się w oddziale minimum 8 modeli (więc jest np. min. 8 kultystów zamiast 10, ale też min 8 CSM-ów zamiast 5).
A demony zamiast niestabilności są po prostu
fearless ( i mogą, przynajmniej niektóre, wchodzić do transporterów ).
HQ
Lord (75pkt) - Blood for the blood God, skulls for the skull throne (będę pisał daje Bfbg/Sfst, bo to się robi za długie), reszta jak u CSM.
Thirster - są trzy warianty (gniewu, furii i szału) i nie różnią się od siebie profilem, tylko (nieco) sprzętem i zasadami. Najtańszy (250) jest furiat, który ma toporek khorna (patrz zbrojownia) i bicz, działajacy jak ciut słabszy plasma pistol bez przegrzania. Szalejący stoi 275 pkt, ma WIEEEELKI topór, tak wielki, ze bije nim z inicjatywą 1 nawet mimo bycia monsterem, za to z bagatela, siłą D, no i zasadę rage (swoja drogą, to głupota, ze inne demony khorna jej nie mają z bazy). Najdroższy (300 pkt) jest gniewny, który nienawidzi characterów, ma adamantium will oraz macha krwawym cepem (który nic nie daje w walce wręcz, ale można nim strzelać na 12" k3 razy, z S7, Ap2) i zionie ogniem piekielnym. Co brzmi kozacko, ale działa jak dokładnie tak, jak destruktor jakiegoś tam eldarskiego warlocka (templatka S5, Ap4, soul blaze).
Deamon prince - Bfbg/Sfst, deep strike, 160 pkt, nie ma rewardów ( nikt nie ma zresztą), ale ma artefakty
Herald - Bfbg/Sfst, nie ma 4 na slot, tylko jeden, może brać locusy, dary i artefakty
Blood throne - Bfbg/Sfst, reszta jak u demonów
Skulltaker - Bfbg/Sfst, reszta jak u demonów
TR
Kultyści - Bfbg/Sfst, 58 pkt za 8, do 27 kolejnych za 6 ppm.
CSM - Bfbg/Sfst, oddział minimum 8, reszta jak w bazowym dexie
Berki - Bfbg/Sfst, minimum 8 modeli, reszta jak w C:CSM
Bloodletterzy - Bfbg/Sfst, oddział 8-20, reszta jak w demonach
Elity :
Possesedzi - korzystają i z marka i z demona khorna, ale 30 pkt za model to jednak dość dużo...
Termosy - minimum dalej 3 modele, Bfbg/Sfst, reszta jak w chaosiarzy
Bloodcrusherzy - Bfbg/Sfst, reszta jak w demonach
FA
Spawny - Bfbg/Sfst, reszta bez zmian
Rhino -
Bikers - Bfbg/Sfst, reszta jak w CSM-ach
Flesh houndy - Bfbg, reszta jak w demonach
Raptory - Bfbg/Sfst, reszta jak w CSM
Warptalony - Bfbg/Sfst, dalej brak Granatów !
Helldrake - dokładnie taki jak był
HS
Landek, Mauler i forgefiend, defiler, Hellbrute, soulgrinder i skullcannon - Bfbg, poza tym jak w swoich codexach.
Lord of war :
Lord of Skulls za piękne 888 pkt
Codex nie jest ani z frakcji CSM-ów, ani z demonów i może się z nimi sprzymierzać jak BB, resztę maja jak zwykli chaosiarze
Co do zbrojowni zaś, to jedyne dwie rzeczy warte zanotowania jakie zauważyłem ( bo wszystko pozostałe jest kopiuj wklej z chaosiarzy lub demonów ), to dojście toporka khorna ( 30 pkt, S user, Ap2, 6 na ranieniu instantuje ) do listy melee broni, i cena juggernouta wzieta z demonów, a nie z chaosiarzy (45 zamiast 35 pkt ).