Swoim powolnym tempem blaszaki nadeszły, czas więc i na drobne podsumowanie. IMHO codex pozostał równie pokopany co był, no, ale przyszłość pokaże czy mam rację, czy nie
.
Zasady ogólne :
Reanimacja jest teraz ta sama dla wszystkich. Po niewyboronieniu rany, mamy specialny rzut obronny nie będący savem i nie łączący się z FnP ( którym de facto jest, tylko na sterydach, bo insanty go nie niwelują, tylko obnizają o 1 ). Bazowo jest na 5+, nie może przekroczyć 4+.
Żywy metal zaś daje ignorowanie shake-a (ale już nie stuna, ani utraty HP po shake-u), oraz swoisty IWnD, tylko ze na 6+.
Gauss zawsze rani na 6+, tesla nie ma dodatkowych hitów gdy snapuje. Entropic strike działa dokładnie jak Gauss, tylko w walce wręcz.
Warlordy :
1 - eternal
2 - zealot
3 - przerzuty nieudanych morale, fearów i pinów w 12"
4 - +1 lub -1 do rezerw i przejęcia inicjatywy ( dodawane/odejmowane już po rzucie )
5 - Relentless + Crusader dla blaszaków w 12"
6 - Syndrom chaośnika ( przymus rzucania i przyjmowania czelków ), w zasami w czelkach przerzuty trafień. Nie mozna (za wyjątkiem Obyrona ) podejmować interwencji w czelki. Jeśli wróg odmówi wyzwania, warlord nienawidzi jego całej armii.
HQ
Overlord - 80 pkt (-10), WS/BS5 zamaist 4, stracił zaś ulepszenie na faraona, a wojenna kosa podskoczyła w cenie dwa razy do 20 pkt.
Lord - 50 pkt (+15), ale zyskał druga ranę. Jest teraz normalnym HQ, royal curt wyleciał.
Cryptek - 65 pkt (+40), też dostał 2W. Nie ma już podziału na dysypliny, Ale ma bardzo gruba zasadę dodawania +1 do reanimacji swojego oddziału. Tak, orba też może brać
. I ew też chronometron za 25 pkt (5+ inv od strzelania dla oddziału ).
Destroyer lord - 110 pkt (-15) ale stracił bazową kosę, i musi ją dokupić jak chce. Ma za to teraz dostęp do inva poprzez phase shifter.
Catacomb command barge - 135 (+55), ale ma już wdudowanego overlorda. Daje efekty warlorda nr 3, bądz rozszerza jego działanie do 18" jeśli barkolord go już ma. Reszta bez zmian ( znacz, wylecia sweep attack, ale to teraz zasada ogólna rydwanów ).
TR
Wojownicy - oddział 10-20 zamaist 5-20, reszta po staremu.
Immortale - bez zmian.
Elity
Lychguardzi - 25 pkt za jednego (-15). Mogą wymienić swoje kosy na power swordy i storm shieldy za +5 pkt.
Deathmarks - 18 za jednego (pkt taniej ). Zawsze ranią strzelaniem na 2+ w turze w której wyszły z DS ( nie przenosi się to na indepów ), plus gdy przechwytują wrogi DS, mogą od razu strzelić w niego w turze wroga ( co zabrania im ofc strzelania w swojej rundzie ).
Failed ones - zyskały strach, parę broni, shred i ap5 w kombacie. Reszta bez zmian.
Triach Pretorians - 28 pkt (-12), 2A, ich mojżeszowym laskom podwoił się zasięg strzału, dalej maja Ap2 w walce wręcz.
Triarch Stalker - 125 pkt (-25), szwadron 1-3
. Przyjazne blaszaki nie-pojazdy w 6" od takiego zyskują +1 BS
( nie kumuluje się i nie działa na snapy ). Ciężkie gauss działo troszekczę tańsze (-5 pkt ).
C'tan shardy wywalono, za po powrócili w swych osobach łysa menda i oszustnik. Nightbringer ma spojrzenie śmierci (3k6 minus wroga LD, tyle ran z AP2 i bez covera
. Zadane rany leczą
), Ws6, Bs4 i kosztuje 240 pkt, Loki zaś kosztujac tyle samo zyskał Hit&run, obniżanie LD o 2
wszystkim wrogom w 12"
i wielką iluzję, która pozwala po scoutach jego i do k3 innych jednostek wystawić w innej pozycji lub schować do rezerw.
FA
Nightscyte - 130 (+30) pkt, zasady bez zmian
.
Ghost ark - 105 (-10) pkt, dwie baterie gauss flayerów (salvo 5/10
, niech ktoś łaskawie przypomni GW, ze pojazdy są relentless ), przywracanie modeli jest teraz bez ryzyka, po prostu odzyskujesz k3 wojaków.
Cantopek wrighty - 40 pkt (+5), ale zyskały 5T
. Dalej 3+ inv. Whip coile dodaja +3 do inicjatywy atakom i są tańsze (3 zamiast 10 pkt ).
Scaraby - 20 (+5 pkt) za bazę, pancerz spadł z 5+ na 6+
Tomb blades - 18 (-2) pkt, oddział 3-10 (zamiast 1-5), shadowloom (stealth) za 1 pkt, nebulascope (ignore cover) za 2 pkt, 3+ pancerz za +2 (zamiast +10) pkt, partiple beamery za +2 (zamiast +10). Duuuży buff.
Deski - cena bez zmian, zyskały 2 ranę. Jedną (poprzednio trzy) da się uepszyć do cięzkiej deski za +10 (dyche taniej) pkt.
Cieżkie deski - 50 pkt (-10), 2W, reszta bez zmian.
HS
Cantopek Spyder - zasadniczo bez zmian, gloom prism jest dużo lepszy bo rozdaje na 12" adamantium will.
Doom scyte - 160 (-15) pkt, ale promień śmierci nie jest już jakąś po%$#@*&%$ą kreska, tylko zwykłym małym blastem z lancą i 24" zasięgu.
Monolit - cena po staremu, ale baterie gaussów są silniejsze (S5 Ap4, zamiast S4 Ap5) i każda może strzelać w inny cel.
Anihilation barge 120 (+30) pkt, reszta bez zmian.
Doomsday ark - 170 (-5) pkt, działo ( w obu trybach ) zyskało +1 do siły.
Transcended C'tan - tak, ten jest w HS, acz ścieli mu nieco S,T, W i inva w stosunku do przejebańca jakim był w eskalacji. 250 pkt.
Artefakty są takie same jak pisałem stronę temu, więc tylko podam koszty :
Gauntlet of Conflagrator – 30
Nightmare Shroud – 35
Orb of Eternity – 40
Solar Staff – 15
Veil of Darkness – 25
Voidreaper – 30
W zbrojowni zmieniło sie relatywnie niewiele. Kosa ma Ap2 zamiast 1, phase shifter daje 4+ inva zamiast 3+ ( i ma wprost zapisane, ze nie działa na rydwan ), filikanteria daje IWnD ( również, jak ma wprost zapisane, rydwanowi ), orb jest jednorazowy, ale daje przerzuty reanimacji.
Speciali ( i wyjątkowo, Lordów wojny ) tradycyjnie machnę potem.