Bo to attilianie, ich wzory pamiętają jeszcze 2 edycję
.
Anyłej, udało mi się nareszcie dokonać wglądu w dex tempestusów. Sądząc po generalnym Bs4, nie są powiązani z ichnim star warsowym odpowiednikiem
.
Rozkazy - rzuca się je tak samo jak w gwardii imperialnej. Niestety nie można ich rzucać na zwykłą gwardię.
Directed firestorm sanctioned - twin-link. Na wszystko
!
Autonomus fire sanctioned - prefered enemy. Na wszystko
!
Close Assoult doctrine sactioned - crusader
Advance on target - fleet
Suppresion doctrine sanctioned - hot shot lasguny i laspistole mogą oddać tylko 1 strzał, ale z zasadą sniper i pinning. Nie można po tym szarżować.
Elimination protocol sanctioned - (tylko na monstra i pojazdy). Rending w strzelaniu.
Zajefajne są te rozkazy. Tylko ten ostatni odrobinę z zadka, bo praktycznie wszystkie monstra i tak hot shoty ranią na 6+, a potwór z 2+ sv jest raptem jeden, a i to rzadko wystawiany. Ale na pojazdy się przyda zawsze
.
Warlordy :
1 - Warlord jest fearless
2 - twin-link na fragach i krakach, tank hunter w walce wręcz przy użyciu kraków lub meltabomb
3 - Stubborn na 12" dla tempestusów
4 - Oddziały z tego dexu wchodzące DS przerzucają niedane rezerwy. Warlord
i jego pluton scateruje w DS tylko o k6
5 - Warlord i inni tempestusi w 12" dodają 6" do zasięgu strzelania hot-shot lasgunami i laspistolami o ile się nie ruszali.
6 - +1 do LD warlorda.
Dziwne trochę te warlordy. Dwa świetne, trzy dość średnie i jeden totalnie z czapy
.
Sojusze - sojusze tempestusów są nieco oryginalne, do ba się ich wystawić dwojako. Albo jako normalny detachment ( w tym i jako sojusz na normalnych zasadach ), albo jako formację, która sojuszu nie zajmuje. I co ciekawe dalej jest (za WD) opcja na wystawienie ich plutonu z 1-3 siconsów i 0-1 command squadu jako normalnej elity w gwardii
. I zwykłego tauroxa zamiast chimery, jeśli ktoś byłby chętny
.
BB - wszystkie armie imperialne ( w tym i szaraki, inkwizycja i rycerze. Co ciekawe na liście jest już astra militarum, )
AoC - Eldarzy
DA - Dark eldarzy, tau
CtA - chaos, blaszaki, orki, tyranidzi ( co było do przwidzenia
)
A ichnia army lista wyglada tak :
HQ
Komisarz - profile bez zmian, mały stoi 25 pkt, duży 65 ( Nadal za dużo
! ). Oboje są indepami, zmieniono za to na lepsze zasady egzekucji
. Po niezdanym teście morale, pina lub strachu, i dopiero
po ew. przerzucie, możemy dokonać egzekucji na 3+
dowolnego wybranego modelu ( poza samym komisarzem ofc ). Haczyk jest w tym, że na 1-2, cel wybiera przeciwnik
. Tak czy inaczej, model ginie, a test jest uważany za zdany.
Tempestus command squad - 85 pkt za oficera ( który ma staty jak mały oficer gwardii, poza Ld 9 i co ciekawe, 4 inicjatywy
) i jego 4 wafli. Wszyscy BS4, 4+ save, fragi, kraki, Deep Strike, move throgh cover. Oficer rozdaje LD innym tempestusom na 18". Nie mają uber gripa. Oddział może brać vox-castera, sztandar plutonu, albo medyka ( 15 pkt. W końcu
), lub zamiast tego do 4 broni specjalnych ( granatnik, flamer po 5, volley gun, metla po 10 i plazma po 15 pkt. ). taurox prime jako dedyk.
TR
Tempestus sicons - 70 za 5 luda, po 12 za kolejnych 5. Bs4, LD7/8, save 4+, fragi kraki, Deep Strike, move throgh cover. 2 bronie specialne, taurox prime jako dedyk.
FA
Taurox prime - 11/10/10, fast, Bs 4, 3Hp, pojemność 10 modeli, 2 fire pointy z każdej strony i 3 wejscia ( 2 po boku, 1 z tyłu ). Może przerzucać nieudane dangerousy i ma linkowany hot-shot volley gun ( salvo 2/4 S4, Ap3 ) z opcją darmowej zamiany na linkowany autocannon , oraz taurox battale cannon ( S7, Ap4, Heavy 1, blast - straszna cienizna ), z opcją zamiany na "cyklona" za 20 pkt, bądź linkowanego gatling guna ( r24", S4, Ap-, heavy 10 ) za 10 pkt. 80 pkt.
Valkiria - 125 bazowo, pody są za 10 pkt, takoż i wymiana multi-lasera na lascannon. Szwadron 1-3, dostała wbudowany extra-armour. Hellstrieki balej niestety są bezblastowym ordynancem, ergo, są bezużyteczne. Bs3.
Formacje :
Airborne assoult formation - 1 komisarz, 1 command squad, 3 siconsy i 4 walkirie. Oddziały muszą zaczynać w walkiriach ( a więc i w rezerwie ), ale mają przerzut DS przy wyskakiwaniu, splith fire i twin-linka w turze wysiadki ( dowolnym sposobem ). Cała formacja wychodzi też z rezerw jednym rzutem z przerzutem.
Ground assoult formation - identyczna z powyższym, tylko zamiast valkirii są tauroxy i nie ma przymusu zaczynania w rezerwach ( choć wciąż trzeba zaczynać w transporterach ), a wysiadla daje pinning zamiast splith fire ( no i twin-linka )
Zbrojownia.
Nie ma reliktów. A to coś nowego
.
Jest za to kilka nowych przedmiotów dla pojazdów, które co wysoce prawdopodobne, będą też w gwardii :
Argury array - Ds nie scateruje w 6" od pojazdu. 25 pkt, nie warto
cammo netting - 6+ cover zawsze lub +1 do każdego istniejącego. By było zabawniej, nie ma zapisu o konieczności stania w miejscu. Tylko nigdzie w dexie nie ma kosztu
fire barrels - pierwsza szarżna na pojazd obrywa k6 hitów z S4, Ap5 z randomową alokacją ran. 10 pkt
Recovery gear - naprawa jak w rhinosie. 5 pkt
relic plating - adamanitium will. 3 pkt
I niestety są też i wtopy :
Fist 25 pkt, power weapon ( tyle dobrego, że dowolny ) 15
Hot-shot lasgun dalej jest S3, Ap3, R18" Rf. Innymi słowy, element najbardziej wymagający naprawy dalej jest s%#@&^*%@y po całości
A hot-shot laspistol z 6" zasięgu to już w ogóle kiepski żart.