Jeszcze trochę tej nowej kampanii Gwardia - Tau, choć siłą rzeczy skupię się na pierwszej połowie w/w pary. Książka dorzuca dla gwardii parę superciężkich maszyn ( czytaj przedruk zasad z eskalacji ), dwa gwardyjskie detachmenty ( z czego jeden dość sprytnie ), nowe warlordy i relikty, co wszytsko opiszę.
Dętki - mamy "Hammer of the Emperor detachment", który macie na zdjeciach powyzej, oraz detachment Cadiański. Ten drugi jest o tyle orginalny, że jest "nakładką" na dowolny inny detachemnt używający codexu gwardii, i zachowuje on wtedy swoje bazowe właściwości, tylko że dostaje dostęp do kolejnej tabelki warlorda ( z której nie trzeba korzystać) i innych reliktów. Wymaganiem jest tyle tylko, by ten detachment nie zawierał unique charakterów innych niż ci z Cadii (Creeeeed!!!, Kell, Pask )
Warlordy :
1 - zealot dla warlorda
2 - +2 do BS warlorda, +1 do BS jego jednostki
3 - raz na grę mozemy użyć bombardowania jak mistrz niecelności
4 - firendly unity z tego detachmentu nie muszą zdawać moralek za stratę 25% oddziału
5 - warlord dostaje voice of command (rozkazy), a jeśli już ma, może rzucać jeden więcej
6 - wszystkie charactery w tym detachmencie (nie tylko warlord!) muszą rzucać i przyjmować czelki, ale mogą w nich przerzucać nieudane trafienia i zranienia
Relikty - co miłe, nie tracimy dostępu do standardowych reliktów gwardii, nie można tylko brać obydwu typów na jednym gościu
Celeritas (10 pkt) - master crafted chainsword ( czyli S user, Ap-
), daje 4+ inva w czelku, plus za każdego zdanego sv zadaje się przeciwnikowi autohit z zasadą rending, nawet jeśli posiadacz padł w tym samym czasie od oblanego sv
Kabe's Herald ( 20 pkt, tylko tank commander ) - jeśli tank commander udanie wyda rozkaz, inne szwadrony lemanów w 12" odeń też mogą z niego korzystać z jego efektów
The iron fist (25 pkt ) - bieda wersja łapy Strakena, traktowana jako broń z S+2, Ap3
Standard of the lost 113th (30 pkt, tylko sztandarowy z chorągwią regimentu ) - działa jak sztandar regimentu, plus na początku fazy ruchu można wbić flagę w ziemię. Jednostka posiadacza nie może wtedy się ruszać, biegać, ani szarżować, ale ona i wszyscy fiendly cadiannie w 18" są fearless.
Volkov's Cane (10 pkt, tylko company commander) - taki power maul bez bonusu do siły (S user, Ap4, concusive ), ale daje w promieniu 6" zdawanie rozkazów na każdym rezultacie poza 2x6 ( czyli efektywnie Liderkę 11
)
Wrath of Cadia (5 pkt ) - laspistol, acz z śmieszną zasadą specialną. Zawsze rani na 4+, a armour sv od niego są zawsze oblewane na 1-3, nawet jak cel ma lepszy pancerz.