ZAD TROLLA Koszalin
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

 

 Codex: Tau Empire

Go down 
+4
GrimgorIronhide
MGM
łosiu
Cezar
8 posters
Idź do strony : Previous  1, 2, 3
AutorWiadomość
łosiu
Admin
łosiu


Liczba postów : 2696
Join date : 30/04/2009
Age : 41
Skąd : Outter space

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyCzw Kwi 11, 2013 6:58 am

Czyli wraca Telekomunikacja Tau SA czyli zapychają skrzynkę odbiorczą SMSami (Smart Missile System) Smile.
+ dopakowany blue-ray +mega pestka na stealth-sutach.

Mi się podoba.
Powrót do góry Go down
https://zadtrolla.forumpolish.com
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyCzw Kwi 11, 2013 3:18 pm

Cytat :
Myślę że to może być dex detronizujący Nekrofili.
Zależy od konkretnych combo jakie gracze wymyślą. Ale IMHO Blaszaki ciężko będzie stracić z piedestału Smile . Mają jakby nie patrzeć wcale nie dużo gorsze strzelanie ( a na pojazdy nawet sporo lepsze ), bajeranckie latajki, walczących lordów z niezłym wygarem, dzikie manipulacje cyklem dnia i nocy i inne temu podobne zagrania. Tau umocnili się w czymś w czym w sumie i tak już byli jednymi z najlepszych w grze - w strzelaniu. W kwestii kombatu powiedziałby są jeszcze słabi niz byli kiedyś, głównie z powodu osłabienia wygaru kootów. Starzy byli może i drożsi, ale stałe 2 ataki i 4 Siły jednak dawały im niezły wygar na hordy, bo elity i tak były zapluwane masą plazm, a teraz zmielą tylko oddziały z słabszym pancerzem, które to do walki po pyskach się zazwyczaj nie pchają Razz .

To kto następny w kolejce ? Eldarzy Smile ?
Powrót do góry Go down
MGM
Ogr Tyrant
MGM


Liczba postów : 2392
Join date : 13/12/2011
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyCzw Kwi 11, 2013 3:49 pm

A po co im combat??? Jak wyłapiesz przy szarży z dwóch 12 FW 72 pestki na 5+ to Ci się odechce CC :DD. Ale wszystko wyjdzie w praniu, na razie wszyscy się zachłystują TAU znacznie bardziej niż poprzednimi dexami.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 8:51 am

Cytat :
Ale wszystko wyjdzie w praniu, na razie wszyscy się zachłystują TAU znacznie bardziej niż poprzednimi dexami.
Bo jakby nie patrzeć, codex był stary, ale armia jako taka wciąż jest dość młoda, co widać po ilości jednostek jaką możesz wystawić. Bez speciali i forgeworldu mają raptem 3 HQ (1 nowy ), 3 Elity (1 nową ), 2 TR ( żadnego nowego ), 6 FA ( 3 nowe jeśli dobrze liczę ), i 4 HS ( żadnych nowych ). Chyba nawet zapominane przez Imperatora i GW siostry mają więcej oddziałów do wyboru ( choć opcji do nich już niekoniecznie ). Zobaczymy co gracze wymodzą, przecież już nie raz udowadniali, że są w stanie wycisnąć z codexów bajery i kombinacje jakie twórcom by się nawet nie przyśniły Razz , acz dobrze ze ( przynajmniej tak sądzę ), że GW się w końcu nieco opamiętało z lataczami. Po kretyństwie jakim jest smok, nowe latajki wydają mi się zdecydowanie bardziej....rozsądne.
Powrót do góry Go down
łosiu
Admin
łosiu


Liczba postów : 2696
Join date : 30/04/2009
Age : 41
Skąd : Outter space

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 9:38 am

Cezar napisał:
(cyk)Po kretyństwie jakim jest smok, (cyk)

Ale o co Ci znowu chodzi ??
Mówisz cały czas o modelu za 170 pts z 1 bronią. Która jak źle trafisz na przeciwnika - może okazać się do bani.
Ma Inva 5+ - WOW - to przecież kosmiczna różnica z Jinkiem Smile

Spójrz lepiej na rogale, wrony i vendetty.
Ale nie mniej jednak ciesze się, że fruwajki zaczynają mieć sensowne ceny.
Powrót do góry Go down
https://zadtrolla.forumpolish.com
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 9:45 am

Do smoka czuję po prostu jakąś osobistą niechęć od FoF-a. Niby jedna broń ( ale za to jaka ), niby tylko latacz jakich kilka w systemie jest, ale jak się złoży obraz w całość to wychodzi naprawdę niewesoło dla wroga.

A jak vendetty przytną, to cóż, w sumie im się należy przycięcie ( byle nie za bardzo, GW w kwestii byffów/neffów wykazuje precyzyjność rozkalibrowanego muszkietu ). Nie będę przecież płakał za czym, czego nie używam Razz .
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll



Liczba postów : 4126
Join date : 05/05/2009
Age : 43
Skąd : Miasto sexu i biznesu

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 11:07 am

Smok to jak na razie według mojego zdania to numer jeden wśród lataczy to Vendetta potem SR i dopiero smok, następnie necrońskie rogale. Smokowi do SR i Vendetty bardzo daleko.
Powrót do góry Go down
MGM
Ogr Tyrant
MGM


Liczba postów : 2392
Join date : 13/12/2011
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 12:22 pm

Ja uważam że grupowanie smoka z innymi lataczami jest zupełnie bez sensu - on jest najlepszą w grze jednostką przeciwpiechotną.

Ciężko mi jest go w ogóle traktować jako latacza bo bliżej mu do FMC niż flyer'ów. Sposób strzelania, vector strike, inv, regeneracja hull'i, hoover mode,za to praktycznie brak opcji przeciw innym lataczom czy pojazdom - gdzie Vendetta ma 3 laski a SR laske i meltę, rogale nie wiem co tam mają.

Btw. też uważam (jak Czarek) że smok w wersji z flamerem (w sumie innej nie ma, zabił ją dobór naturalny) jest przesadzony, był super jak nie mógł strzelać wokół podstawki, teraz z torrentem lata gdzie chce a praktycznie nie ma opcji żeby się przed nim schować.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 1:43 pm

Problemem są raczej same zasady lataczy, to edycja robiona pod nie i to widać, słychać i czuć Wink .

Ale by pozostać w właściwym temacie o nowym codexie rybiogłowych, teraz machnę co nieco o Specialach :

FARSIGHT - strasznie generyczny. Albo mało specialny jak na speciala jak wolicie. Ot, zwykły komandir ( nawet warlorda ma z zwykłej tabelki, tylko stałego, a nie losowanego, mianowicie deed strike bez scatera), z plazmą, i większą obstawą (2-7, zamiast 2-3 ). Plus prefer na orki. Jego miecz ma AP2 i 2k6 penki. 165 pkt.

Shadowsun - z comandera zrobili ją super-stealth suitem. Ma 3+ sv, 4+ cover ( bądz +3 do już istniejacego ), 5+ inva ( tylko FnP brak Razz ). Ma 2 fusion blastery i po staremu może pruć w 2 rózne cele. Skacze na 3k6 jeśli jest warlordem, i ma look-outa w stealth sutach. 135 pkt + dronki.

Aun'va - kosmiczny papież, dalibóg całkiem zabawny. Za 100 pkt. ( cenę 2 zwykłych etarali ) mamy 4x tyle ran ( 4 sam papież, i 2 ochroniarzy po 2 każdy ) co jeden niebianin, możemy rzucać 2 buffy na raz ( acz najważniejszy czyli dodatkowy strzał się nie sumuje ), i daje całej armii przerzuty niezdanych testów morale, pina, zbierania się i strachu. Puki żyje oczywiscie. Acz w przeciwieństwie do zwykłego ma całkiem przyzwoitą ochronę w postaci pola siłowego którego moc zależy od AP strzału. AP1 zdaje automatycznie, AP2 na 2+, AP3 na 3+ i td. Ale nie działa na Latarki Razz Laughing Laughing , na te musi się bronić gwardyjskim kartonem na 5+.

AUN'SHI - walczący wręcz Tau, czego to nie wymyślą Razz . IMHO nieco średni, ma te swoje 4A z 5 siły i rendingiem, ale przeżywalność pozostawia nieco do życzenia. 4+ inv to wszystko, tzn może sobie włączyć przerzuty, ale wtedy traci rending. 110 pkt.

Darkstrider - 100 pkt, ale całkiem zabawne 100 pkt. Może biegać tylko do spółki z pathfinderami i Fw, ale ma scouta, outflanka i ciekawy bajer, mianowicie jeśli strzela ( poza snapami), cel ( wliczając pestki jego oddziału ) jest traktowany jakby miał -1 do T. Tak, działa to na instanta ( pozazdrościli rad granatów czy co ? Mad ). No i zdolność trolingu ostatecznego, po zrobieniu overwatcha może robić ruch na k6 przed rzutem na to jak wróg daleko pobiegnie do szarży Twisted Evil .

I IMHO wisienka na torcie :

Longstrike - 45 pkt za BS5, tank huntera i prefera (na gwardię Razz ). Fajnie, nie ? By było jeszcze zabawniej, wolno mu robić overwatcha na zaszarżowanych kumpli w 6" i to tyle razy ile zechce, dopóki trzyma się limitu jedno zapluwanie na jedną szarżę.
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
Bananovitch


Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 40
Skąd : Zachodnie Immoren

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 3:26 pm

Cytat :
AUN'SHI - walczący wręcz Tau, czego to nie wymyślą . IMHO nieco średni, ma te swoje 4A z 5 siły i rendingiem, ale przeżywalność pozostawia nieco do życzenia. 4+ inv to wszystko, tzn może sobie włączyć przerzuty, ale wtedy traci rending. 110 pkt.

Zapraszam do przeczytania starego podręcznika do Tau, gdzie tenże spec już się pojawił.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyPią Kwi 12, 2013 3:28 pm

Może i się pojawił, nie wiem, nie śledziłem Tau od aż tak dawna.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyNie Wrz 01, 2013 10:58 am

Enklawy czerwonego ( niestety nie czarnoksiężnika) dalekowidza :

-Można robić sojusz z Tau jak BB

-Crisisy są TR nie elitą, ale armia MUSI brać przynajmniej 1 jednostkę z 3 sutami

-Prefer na orków, ale tylko w kombacie

-Wszystko co może brać bonding knife ritual, musi go brać

-Nie można brać cieniosłonka ( nie lubi się z Farsightem )

-Do komandera można dobrać do 7 z 8 wcześniej przygotowanych spec characterów ( 6 innych komanderów, jeden riptide i jeden borys ), dość przeciętnych zresztą. Choć wszyscy są indepami

Warlord :

1 - WS5, przerzucamy jeśli nie nosi battlesuta
2 - dobieramy sobie jedną zasadę specialną z listy : contr-atak, Tank hunter, FC, Monster hunter lub stubborn
3 - Przeciwnik ma -1 do rezerw
4 - warlord jest fearless, wszystkie tau w 6" stubborn
5 - Crisisy mają +1 do rezerw
6 - na 1 fazę strzelania warlord i jego jednostka mają shred

Systemy sygnaturkowe - można je brać z tej listy zamiast tej z codex:Tau

Mirrorcodex (50 pkt ) - +1 do przejęcia inicjatywy. Na początku każdej tury rzucasz k6 i wszystko w 6" dostaje :
1-3 - nic
4 - prefer na SM
5 - Prefer na SM i IG
6 - prefer na wszystko

SEISMIC FIBRILLATOR NODE ( 45 pkt ) - odpalasz raz na grę. kulasz k6, na 1 masz chińską tandetę, na 2+ w 36" od posiadacza każdy teren jest trudny, a każdy już trudny jest niebezpieczny. Na koniec każdej tury działania kulasz k6 znów i o ile nie rzucisz 5+, działanie ustaje.

WARSCAPER DRONE ( 35 pkt ) - jedna dronka staje się warscaper drone w dodatku do swoich standardowych zasad. Jednostka dosteje Acute senses, outflanka i MtC, dodatkowo przeciwnicy w 12", jeśli są poza swoja strefą rozstawiania traktują trudny teren jako niebezpieczny

Fusion blades ( 30 pkt ) - linkowany fusiuon baster, którego można też użyć w walce wręcz jako broni z S8, AP 1, Blind, Armourbane. Na koniec każdej fazy walki wręcz w której były uzywane kulasz k6, na 1 się wyczerpują i nie można ich używać do końca gry w żaden sposób.

Earth caste pilot ( 30 pkt ) - sut z tym gościem na pokładzie przerzuca 1 przy strzelaniu, jak i wszystkie nieudane użycia nova reactora. Acz ma WS1 Razz .

TALISMAN OF ARTHAS MOLOCH ( 25 pkt ) - 5+ inv, do tego wszystko w 12" kula na DtW 4k6 i wybiera najwyższą kostkę. Lol PIERWSZY item do obrony psychicznej w historii Tau lol! .
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptySob Paź 12, 2013 12:52 pm

Nowość z FW, battlesiut jeszcze większy od riptide-a Razz  :

http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/TAU_XV107_R_VARNA_BATTLESUIT.html

Zasady toto ma grube Razz 
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyWto Wrz 15, 2015 1:25 pm

The power of dakka compels you  Razz !
Codex: Tau Empire - Page 3 12006263_937089813023846_8624768483929557757_n

Uprzedzając pytania, tak jest większy od ripka. Wyraźnie Shocked .
Powrót do góry Go down
MGM
Ogr Tyrant
MGM


Liczba postów : 2392
Join date : 13/12/2011
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyWto Wrz 15, 2015 2:11 pm

To już od dawna jest passe teraz na topie jest to:

Codex: Tau Empire - Page 3 1_f
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyWto Wrz 15, 2015 2:53 pm

W takim tempie to kolejny "duży" model będzie wielkości Canis Majoris Wink .
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 EmptyWto Paź 27, 2015 3:05 pm

Codex ( i przy okazji, książka kampanijna z paroma rzeczami i dla kau i dla kosmicznych ) są już tam gdzie zazwyczaj przywykły się pojawiać.

Co do samego codexu, to nie wiem, czy go opisywać, bo już mnie tu trochę "zakrętnica" bierze od tego co GW wyprawia....

Nerfów- ZERO Rolling Eyes

Buffów - za to całkiem sporo. Chyba wszystkie "sutowe" oddziały się powiekszyły. Crisisy są 1-9 modeli ( było 1-3, można robić dakka stara bez farsighta, bo sprzet dla buffmandera oczywiście został bez zmian ), rapetide-y, ghostkneele, ba nawet ogrominaste stormsurge (z slotu Lord of war !) można brać oddziałami 1-3. Nawet przy 3 modelach dostają +1 do BS ( co się tyczy też szwadronów pojazdów, bo i czołgi można teraz tak brać ). Zaś zasadą specialną ich detachmentu jest to, że jednostki mogą kombinowac ogień, i są wtedy traktowane jak jeden oddział (czy współdzielą zasady specjalne i markery ).

Powrót do góry Go down
Sponsored content





Codex: Tau Empire - Page 3 Empty
PisanieTemat: Re: Codex: Tau Empire   Codex: Tau Empire - Page 3 Empty

Powrót do góry Go down
 
Codex: Tau Empire
Powrót do góry 
Strona 3 z 3Idź do strony : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: