A tak się nabijaliście z mojego benka
. Teraz to ja będę nabijał was. Pociskami z niego
.
Eskalacja, czyli apokalipsa w skali mini - w dużym skrócie jak można wystawiać super-ciężkie zabawki na normalne bitwy.
Zasady wielgachnych pojazdów i nie mniej wielgachnych monstrów są takie same jak w niedawnej apokalipsie - odsyłam więc was do tematu o niej.
Duże zabawki, czyli lords of war tworzą oddzielny mini slot, podobnie jak fortyfikacje, sojusz czy inkwizycja. W normalną armię można więc wcisnąć dodatkowo 0-1 jakiejś wielgachnej machiny wojennej.
Oczywiście by nie było za miło, wiąże się to z paroma niedogodnościami, poza kosztem w pkt i zł zbliżonym do odprawy prezesa Orlenu.
Armia walcząca bez super-zabawki z taką która ją ma, dostaje +1 do przejęcia inicjatywy.
Dodatkowo za każde pełne 3 HP lub Rany jakiemu brakuje wrogiemu lordowi wojny z początkowej puli na koniec gry, dostajemy +1 VP.
Ba, jest nawet oddzielna tabelka warlorda na starcia z tymi olbrzymami :
1 - warlord i jego jednostka mają twin-linka na wrogiego LoW
2 - warlord i jego jednostka mają prefera na wrogiego LoW
3 - warlord dostaje 2k6 penki i ranienie na 2+ przeciw wrogiemu LoW w cc
4 - Ataki broniami D, thunderblitzem i stompami mają -1 do rzutu na tabelkę.
5 - Rezerwy wychodzące 6" od wrogiego LoW nie scaterują
6 - Raz na grę. Warlord i jego jednostka strzelając do wrogiego LoW dostają AP1 i rending na wszystkim.
A dostępne na razie machiny to :
IG :
Benek - 525 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 10" blast z S9 Ap2.
Banehammer - 410 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 7" blasta z S8, Ap3, wszystkie trafione modele które przeżyją strzał muszą natychmiast zdawać dungerusa. Transport na 25 modeli, 10 fire pointów.
Banesword - 430 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 10" blasta z S9, Ap3, z zasięgiem bagatela 24-180 cali
.
Doomhammer - 420 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 5" blasta z 10S Ap1. Transport na 25 modeli, 10 fire pointów.
Hellhammer - 540 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 7" blasta z S10, Ap1, ignore cover
.
Shadowsword - 455 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 5" blasta z Siłą D. Sponsonowe lascannony można zmienić na celowniki, ma wtedy BS4.
Stormlord - 480 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma S6, Ap3, Heavy15
. I jeśli czołg się nie ruszał, można nim strzelać 2 razy, w ten sam, lub inne cele
. Transport na 40 modeli
, 20 fire pointów, na potrzeby wsiadania/wysiadania, ale już nie strzelania do niego, jest opentoped.
Stormsword - 485 pkt, +50 za każdą z do 2 par sponsonów. 14/13/12, 9HP, Główne działo ma 10" blast z S10, Ap1, Ignore cover
.
Kosmiczni melines :
Tandethawk - 685 pkt, 12/12/10, 9HP, trasport ( i rampa szturmowa !) na 30 modeli. W tym bike-i i jump packowcy
. 2 laski, 4 linkowane h. boltery, 6 hellstike missilei, i battale cannon z 7" blastem, z opcją podmiany tegoż na turbo-laser za 90 pkt.
Chaos :
Lord of skulls - 888 pkt, rage, IWnD, Demon, Deamonforge. Ma wielki tasak rzeźniczy Khorna ( ataki w cc, a może ich mieć sporo, bo dorabia je sobie za stracone HP, wliczając te zregenerowane, idą z siłą D ), hades gatlinga (S8, AP3, Heavy 12 ), z opcją podmiany na skullhullera ( S9, Ap3, 10" blast, przerzuty udanych sv ), no i 3 równie kretyńsko brzmiące miotacze w pępku, 2 z 18" templatą :
- S8, AP3
- 5" blast z S7, AP2 (+10 pkt )
- S9, Ap3, get's hot, instantkill (+65 pkt )
Nekroni :
(U)belisk - 355 pkt, 12/12/12, 6HP. Bazowo ma 3+ inv-a, ale musi się go pozbyć, aby móc zacząć strzelać i ruszać się. Każdy flyer/skrimmer w 24" od niego dostaje w każdej ( swojej też ) fazie strzelania hit z S8, Ap4 w bok. Ma 4 paskudne działka, każde walące z S7,AP-, Ass5, Tesla.
Tessact Vault - 315 + 2 moce, niektóre dość drogie ( np. meteor +150 pkt ). Ma do wyboru 6 mocy, powiazanych z uwięzionym w środku c'tanem, niektóre naprawdę kozackie. Wspomniany meteor ma 15" blast z S10/8/6 Ap1/3/5. Najdroższa moc, sejsmic assout za +200 pkt, ma profil S8, AP3, heavy 6k6.
Wielki C'tan - 420 pkt, S9, T9, w6, A8, 4+ inv, jak zginie wszystko w 4k6 calach obrywa z S10, Ap2. Musi wziąć 2 moce identyczne z tymi w krypcie, + jedna koniecznie z 3 do wyboru - aura S6, Ap3, no cover co turę we wszystko w dużym blaście scentrowanym na c'tanie, stompowanie dyżymi, a nie małymi blastami, oraz 18" ruch zamiast normalnego, ignorujacy teren, a wsztystko po czym przeleci dostaje hita z siłą D.
Orkz !Stompa - 770 pkt, 13/13/12, 12Hp, mega choopa ( bije w cc z siłą D ), deff kannon ( 7" balst, S10, Ap1) i supa glatter ( S7, Ap3, heavy 2k6, może strzelać 3 razy do różnych lub tych samych celów, chyba że wcześniej wyrzuci dublet na liczbie strzałów, poza 1 celem, bo wtedy kończy mu się amunicja i nie można go dalej używać ). Transport na 20 modeli.
Eldki :
Revendant titan - Ma specialny 4+ save przeciw
trafieniom (sic!) ( a 3+ jak się ruszał ), 12/12/10, 9Hp, moze zasuwać do 36" na turę i jeszcze biegać ( i nawet strzelać po biegu, choć tylko z 1 broni ). Bazowa broń to pulsary ( dwa 5" blasty z siłą D ) do darmowej wymiany na soniczne lance ( hellstorm + extra 18" zasiegu, S-, Ap2, poison 3+, 3k6+1 penki ).
Tau
Tiger shark - 520 pkt. Latacz, 12/12/10, 6HP. linkowany ion cannon, linkowany missile pod, 2 brust cannony, i 14 gun dronek, które może DS na pole bitwy bez scatera.
Tyranidzi :
Harradrim - 735 pkt. Latacz, 10S, 8T, 8W, 2 bio cannony ( S10, AP3, assoult 6 ), może robić za transport dla 20 gargulców.
Warto zauważyć, że spora część z powyższych to zabawki forgeworld-u ? Kolejny znak oficjalności FW do 40K ?