Mamy chyba dzień nekromancji, bo przywracam temat o rycerzach by opisać ich nowy codex
. Przynajmniej będzie (w miarę) krótko
.
Detachment - 3-5 lord of war, bonusy to
Objetive Secured, przerzut warlorda z tabelki ryców, a warlord jest characterem, ma +1 do WS/BS i może wziąć jeden relikt. Jest też mniejsza wersja 1-3 sloty lord of war, ale bez
żadnych bonusów.
Relikty (tak, ryce też je mają ) :
Banner of macharius triumphant (10pkt) - przerzuty nieudanych morale, strachu i pinów dla wszystkich przyjaznych oddziałów z frakcji imperium w 12".
Paragon Gaunlet (15 pkt, nie dla crusadera, wymienia chainsworda/rękawicę) - rękawica z master crafted
Sanctuary (15 pkt) - 6+ inva na każdy facing niechroniony tarczą, poza close combatem.
Ravager (25 pkt, nie dla crusadera, wymienia chainsworda/rękawicę) - reaper chainsword z Ap1 i przerzutami 1 na trafienie.
Helm of the nameless warrior (30 pkt ) - rampage
Mark of Omissiash (30 pkt ) - IWnD
I rycerze po kolei :
Errant - 370 pkt, Stubbera można podmienić na meltaguna, miecz na rękawicę, plus do wyboru (i zakupu ) jedna z 3 broni na plecach ( identyczne dla wszystkich odmian ).
Paladyn - 375 pkt, reszta jak wyżej.
Warden - 375 pkt, jego bronią jest avenger gattling cannon (R36", S6, Ap3, heavy 12, rending) plus ciężki palnik, stubber, i miecz łańcuchowy. Reszta jak wyżej.
Gallant - 325 pkt, ryc czystko kombatowy. Ma i miecz i rękawicę, a do strzelania bazowo tylko jednego stubbera ( + ew. bronie na plecach jak dokupimy).
Cursader - 425 pkt, odwrotność powyższego, ryc czysto strzelecki. Ma uzbrojenie takie jak warden, tylko zamiast chainsworda ma errantowego thermal cannona ( z opcją zamiany na paladynowego battle cannona z drugim stubberem za +5 pkt ). Reszta jak wyzej.
Formacje :
Exalted court - 5 ryców, wszystkie dostają +1 do WS/BS, jeden nawet +2, oraz +1 do inv-a z tarczy ( no i relikty). Wszystkie są characterami i można przerzucać warlorda z tabelki ryców.
Baronial court - 3-5 ryców, jeden to baron (podbity WS/BS, character,może przerzucać warlorda z tabelki ryców i nieudane trafienia w czelkach). Ryce w 12" od barona mogą robić overwatcha i dostają kontr-atak, plus jesli trzymają się w 6" od innych rycerzy w formacji, dostają +1 do inv-a tarcz na ataki z przodu.
Tripartite Lance - warden, gallant i crusader, jako jeden oddział, plus każdy z nich, tak długo jak żyje, daje formacji określony bonus - warden -1 dla wrogiego covera, gallant k3 HoW, a crusader twin linka dla blastów.
Gallant Lance - 3 gallanty, rage, crusader i przerzut dystansu szarży.
Skyreaper lance - 3 ryce z ikarusami, tank hunter na latacze i shred na latające monstra.
Warlordy ( i nie można losować z innych tabelek !) :
1 - warlord i ryce w 12" dodają +1 do biegu
2 - Jedna broń, nie relikt, dostaje master-crafted.
3 - przerzuty trafień w szarży
4 - warord i k3 ryce mają outflank
5 - przerzuty 1 na inv-y
6 - +1 atak
Zbrojownia :
Bronie na plery :
ironstrom missile pod - R72", S5, Ap4, Duży blast, barrage
stormspear rocket pod - R48", S8, Ap3, heavy 3
twin icarus autocannon - R48", S7, Ap4, heavy 2, interceptor, skyfire, twin-linked
Thunderstrike gaunlet - rękawica jest tak wielka, że nawet rycerz bije nią z inicjatywą 1. Ma siłę D, Ap2 i jeśli zabije pojazd albo monstrum ( choć nie budunek, albo super wielkie odmiany poprzednich), to można zabity rzucić. Ew wybuch/wysiadkę rozpatruje się przed rzutem. Pocisk ten ma siłę różną T/połowie przedniego pancerza, zasięg 12" i bije dużym blastem. O model się nie matrwcie, bo i tak jest usuwany z gry
.
W wersji Tl:dr, codex jest w zacnej jakości tam gdzie zazwyczaj.