ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Gra o Tron - zasady (i nieco porad)

Go down 
AutorWiadomość
-SaH-
Ork
avatar

Liczba postów : 419
Join date : 12/02/2010
Age : 34

PisanieTemat: Gra o Tron - zasady (i nieco porad)   Sro Mar 25, 2015 11:21 am

Witam!
Postanowiłem nieco podzielić się zasadami na forum. Planuję przyjść kilka razy w środę, żeby zachęcić nowych graczy (tylko ostatnio coś nie pod drodze niestety Sad ), więc mam nadzieję, że taki temat się przyda. Będzie z pewnością często modyfikowany - ale taki wstęp raczej zostawię. Zarezerwuję sobie także ze 3 posty, dla późniejszego użytku. Niebawem pierwsza aktualizacja Smile

Mobilizacja
Dzięki specjalnemu rozkazowi bądź wydarzeniu z początku tury, możemy mobilizować jednostki.
Jeśli jest to ogólne wydarzenie - to na każdym naszym obszarze z zamkiem lub twierdzą możemy mobilizować jednostki.
Jeśli jest to specjalny rozkaz umocnienia władzy - możemy mobilizować tylko na tym obszarze, na którym rozkaz został położony.
Te punkty mobilizacji się nie sumują pomiędzy regionami. Tzn. jak mam np. zamek i twierdzę, ale w twierdzy z jakiś powodów nie mogę wydać 2pkt. mobilizacji (np. nie mam już dostępnych rycerzy) to tego jednego punktu nie mogę przesunąć na obszar zamku.
- 1 pkt. mobilizacji.
- 2 pkt. mobilizacji.
Jeśli Zamek lub Twierdza ma dostęp do morza, można tam rekrutować statek (nie wymaga portu!)

Jednostki, Walka itd.:

- Podstawowa zasada - pojedyncza jednostka nie stanowi armii!


- Piechur, piechota, chłop - Siła 1. Każdy ród posiada po 10 sztuk. Podstawowa jednostka. Idealnie nadaje się do trzymania pól na których kładziemy rozkazy. Jest kilka kart rodów, które wpływają na piechurów. Ogólnie, podstawa armii, bardzo przydaje się kiedy mamy mobilizację w zamku (który daje jeden pkt. mobilizacji).
Mobilizacja: 1 punkt mobilizacji. Jeśli posiadamy go na polu, gdzie można dokonać mobilizacji, za 1 pkt. można go ulepszyć do Wieży lub Rycerza.


- Rycerz, Kawaleria, Koń - Siła 2. Każdy ród posiada po 5 sztuk. Podstawa głównych ataków oraz planowanych obron. Limitowana ilość dość mocno ogranicza nasze zapędy. Przy mobilizacji nie można go rozmienić na piechotę czy zamienić na wieżę. Ogólnie dobrze jest go trzymać w obszarach naszego największego zainteresowania i nie marnować na zapleczu.
Mobilizacja: 2 punkty mobilizacji. Nie można go wymieniać i rozmieniać. Za 1pkt można ulepszyć Piechura do Rycerza.


- Statek - Siła 1. Każdy ród posiada po 6 sztuk. Bardzo ważna jednostka. Zasady statków są nieco dłuższe i ciekawsze. Statki mogą służyć za morski most na potrzeby ruchu innych jednostek - lądowe jednostki wykorzystując jeden rozkaz ruchu mogą przemieścić się dalej, jeśli tylko dwa obszary lądowe łączy morze, na którym znajduje się nasza flota. Co więcej, mogą to być nawet dwa czy trzy obszary morskie, jeśli na każdym z nich posiadamy statek. Taki pomost morski może być wykorzystany także do odwrotu. Rozbita jednostka statków (po walce) nadal może zapewnić transport morski. Statki mogą Wspierać walki zarówno na morzu jak i na lądzie. Mogą także dokonywać Najazdów (palenie) na sąsiednie obszary morskie oraz lądowe.
Mobilizacja: 1 punkty mobilizacji. Można je rekrutować na obszarach morskich przyległych do naszych Zamków i Twierdz. Są rekrutowane z tej samej puli punktów, tzn. jeśli mamy Zamek nad morzem, to albo stawiamy statek na morzu albo piechura na lądzie. W obszarach lądowych z Portem można je zmobilizować w porcie lub od razu na morzu lub tu i tu, jeśli mamy 2 pkt. mobilizacji. Porty omówię później Smile


- Wieża, Atomówka - Siła 0/4. Każdy ród posiada po 2 sztuki. Ważne: Wieża ma siłę +4 tylko w ataku (lub wsparciu) na Zamek lub Twierdzę. W przeciwnym wypadku ma siłę 0, jednak dalej walczy, liczą się jej bonusy za obronę, kartę rodu, kartę losów bitwy itd. Drugie Ważne: Wieża nigdy się nie wycofuje - zmuszona do odwrotu jest niszczona (wiadomo, wolno ucieka Very Happy ). Wieża przy Twoich granicach oznacza tylko jedno. Jak Ty stawiasz wieżę, to też znaczy tylko jedno Smile Jak wspomniałem wyżej, Wieża działa jako wsparcie, dając +4 do ataku na Zamek. Ogólnie ograniczona ich ilość oraz duża podatność na kontruderzenie (0 obrony) przyczyniło się do jej miana - Atomówka. Trzeba ją dobrze wykorzystać, bo szybko się obraca przeciwko Tobie.
Mobilizacja: 2 punkty mobilizacji. Nie można jej wymieniać i rozmieniać. Za 1pkt można ulepszyć Piechura do Wieży.


Ostatnio zmieniony przez -SaH- dnia Pon Mar 30, 2015 9:45 am, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry Go down
-SaH-
Ork
avatar

Liczba postów : 419
Join date : 12/02/2010
Age : 34

PisanieTemat: Re: Gra o Tron - zasady (i nieco porad)   Sro Mar 25, 2015 11:21 am

(rezerwacja na przyszły użytek)
Powrót do góry Go down
-SaH-
Ork
avatar

Liczba postów : 419
Join date : 12/02/2010
Age : 34

PisanieTemat: Re: Gra o Tron - zasady (i nieco porad)   Sro Mar 25, 2015 11:22 am

(rezerwacja na przyszły użytek)
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Gra o Tron - zasady (i nieco porad)   

Powrót do góry Go down
 
Gra o Tron - zasady (i nieco porad)
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: Planszówki-
Skocz do: