...Znikają ostatecznie ze stołów turniejowych jeszcze bardziej, a i w normalnych grach obsysają jeszcze bardziej.
You remember getting helluva of poison shots in the face from Venom Spam ? It's gone.
Teraz wygląda to tak, że wozimy w papierowych pojazdach ciężkie składy rzeźników za ~300 pts z Indepami i modlimy się by dojechały pod osłoną dużo słabszego firepoweru. Można też coś zdeepstrikować... Albo co bardziej prawdopodobne porzucić na rzecz mono eldarów
Generalnie szybkie summary mojej "nowej" (
) armii [za
http://www.thedarkcity.net/t10020-i-have-the-book-ask-me-a-question-summary-as-of-oct-2nd-in-op] :
- Ravager wypada, podrożony o 10 pts z bazy ale każdy dezintegrator na lancę trza wymienić za 5 pts/każda (105->125) no i nie może brać upgradów celem przeżycia i jak cała armia stracił kluczową zasadę Aerial Assault (nie ma już trzech strzałów z lanc po 12" ruchu
)
Jego miejsce w rozpiskach zajmują Scourge (te niekochane dzieci eldara i nietoperza) - goście potanieli o 2 punkty za łeb (z 22
) no i teraz skład pięciu może brać nie 2 tylko 4 ciężkie bronie po nieco niższych cenach. Co w praktyce oznacza 8 strzałów Haywire po ruchu na 18". Jeszcze bardziej w praktyce oznacza to że jak trafiamy na coś bez pojazdów to połowa rozpiski jest bezużyteczna.
- Zwykli Kabalici i Trueborni potanieli o punkt ale niestety Splinter cannon (Salvo 4/6 36") podrożał z 10 do 15 (poniekąd słusznie). Zwykli Kabalici są teraz 10+ więc nie ma już tanich venom wkładek w TR.
- Wyche idą do szafy jeszcze głębiej. Za 10 pts mamy teraz panienkę ze stat-linem kultysty, 5I no i Power from pain, (i combat drugi). Na pocieszenie dostały 3cią spec broń do walki wręcz na skład. Tyle owa broń również już nieprzydatna dostała AP5 na pocieszenie. Skoro o broniach mowa to wciąż poza Incubami zerowy dostęp do AP2 wręcz, tylko agonisery i dupne power swordy
Nawet venom blady pozabierali.
- Incubi również potanieli o 2pts (z 22 do 20), ale żeby było śmieszniej zabrano im i tak nieprzydatne bo drogie koszmarnie moce Exarchy(Klaviexa), dostał za to Rampage. Wracki takie jak dawniej.
- Mandrake'i nowym hitem. Oddział potaniał i stracił 5+ inva ale zyskał Stealth i Shrouda oraz Fear. Ich pestkoplujki mają 18" i wypłacają sporo ataków wręcz z S4 i rerollem wounda. Infiltracja i Scout
- Groteski kolejny mini hit. Już nie wariują, dostają Instant Deatha na broniach na 6 to wound no i Rampage. Każdy może brać w squadzie palnik z losowym AP.
- Talos był chyba i tak za dobry dla GW mimo kompletnego braku na stołach bo podrożyli go do ceny Wraithlorda i zawyżyli ceny broni. Cronos to samo, dostał tylko to, że daje jednostkom DE w 6" 4+ FNP. Mogą latać w oddziałach 1-3 ale nie można combować Cronosa z Talosem.
- Latajka do kosza. Obniżyli pancerz o 1 i podrożyli. Zabrali Shieldy. Bomberowi zabrali pociski, dając w zamian jakiś słaby Scythe lance (blast AP2 24")
- Nowy Venom i Raider
są zarówno Dedykami jak i Fast Attack. Venoma podrożała 0 15 pts. Raider jak Ravek musi wymienić Disintegrator na lancę za 5pts.
- Beastpack... nie trzeba już brać beastmasterów koniecznie bo unit 4-12 dowolnie skombinowany. Flocki zostały swarmem ale straciły 2W, Khymery T4, Fiendowi spadła liczba dod. ataków. Każdy Beastmaster może brać power miecz albo agoniser. Koszt lekko w górę.
- Arlekini... wypadli z kodeksu... w Comorragh chyba przedstawienia się nie podobały...
- Motory dalej w FA, 3-12, takie same, zadawanie hitów przelatywaniem zamienili na HoW z S4 i Rendingiem.
- Hellioni potanieli o 2pts, stracili dodatkowy atak, dostali AP5, kotwica już nie wyciąga z combata indepów tylko na 6 to wound zadaje ID.
- Homo-en-culus. Stracił kilka urządzonek, kilka działa zupełnie inaczej ale ma dostęp do Relictów które dali DE. Opcja małego Homo 1-3 znika i jest tylko duży ale nienacznie tańszy.
- Succubus wymiataczka delikatnie in + bo dostała dostęp do większej ilości urządzonek +1A/-10 pts
- Archont... pfff hero z opcją brania własnego dedyka... Tuuurbo podrasowanej venomy. Clone field daje teraz 4+ inva, Shadow field zmienia się o tyle, że nawet jak straci go rzucając na save "1" to działa jeszcze do końca tury. Dwór dziwadeł podciągnięty o 200%. Już nie musi być po jednym każdy dworak ale teraz jest 1-12 dowolnych. Sslythy dalej twarde i potaniały o 10 pts. Lhameanki 10pts i mają 2+ poison na wszystkim, którym już nie dzielą się ze swoim Archontem. Meduza ma flamera z S4 AP3
Huskblade tańszy o 10 ale wciąż brak AP2. Nie może brać dragów i dwóch pistoletów lancowych.
- Vect. Stwierdził że pierdoli tego warhammera i idzie na komnaty grać w szachy połączone z połykaniem szkła nasączonego trucizną paroksyzmową. Toteż na razie nie ma go w booku poza fluffem, może wyjdzie jako LoW
- Urien już nie moze podpakować grotesek. Zamiast leczenia 1W na turę dostał IWND
- Malys ma Deny the witch na 2+ zamiast dawnej zupełnej odporności.
- Drazahar już nie może skakać po całym combacie, trochę potaniał i stracił moce exarchy i dodaje Incubom do których dołączy +1 WS
- Baron do lamusa tak jak Hellioni.
- Duke Śliski dostał zwykły portal zamiast Low orbit Strike.
- Lelith... GW HOW DARE YOU! Wystarczyło tylko 20 pts obniżyć i byłaby najlepszą rzeczą w booku... ale oni od razu musieli zabrać jej kluczową zasadę A Leaugue Apart dającą zwykle +5A i dać w zamian set warlorda +1 WS (po kij jak ma 9 z bazy ??). Impaler już nie odbiera dookoła 1A wrogom. Za 15 pts może wykupić przerzut 1 na zranienie. Generalnie odpada jeszcze bardziej.
- O Kheradruakhu nie ma info... czyżby zniknął w katakumbach tak głęboko że aż w booku się nie pojawił ?
Night shieldy już nie dają -6" zasięgu wrogom tylko Stealth i mają je tylko venomy.
Portal to nie blast, z którego można wychodzić tylko jednostki z dołączonym Homosiem/Archontem który to ma DSuje się bez Scattera. Można brać ich ile się chce.
Nowe Drugi D6:
1. +1A
2. +1S
3. +1I
4. +1T
5. +1WS
6. +1Ld
warlord traits:
1. warlord and DE within 12" have Fear
2. re-roll Seize, Night Fightig reserve (INSANE GOOD!!!)
3. Warlord has Rage
4.Warlord has Hatred
5. warlord gets +1 WS
6. warlord and DE within 12" get Fearless
Jak działa nowy FNP ? Teraz porzucili tokeny i cała armia na systemie turowym:
1 turn. Nothing
2. Fnp 6+
3. Fnp 5+
4. ... + Furious charge
5. ... + fearless
6. ... + Rage
Heamon gives +1 turn for him and unit he joins, Animus Vitae +1 turn for the whole army!!!, Archon in the formation +1 turn for the whole army. And these Things are cumulative.
What is the Formation in the Codex?
1 Archon, 1 Court, 1 unit Incubi, 1 ravager, 6 units of warriors, 1 unit scourges, 1 unit hellions. All units that can take a transport must do so.
If archon is alive treat the current turn as being one higher when determining PfP, the cover special rule and can re-roll warlord trait. The 2 last rules goes for the detachment as well.