- Cytat :
- To na pewno Polska?
Zależy za którą opcją polityczną stoisz
. Są takie co uważają, że Polski nie ma.
- Cytat :
- Ba, nawet Czarek nie nadąża Wink
Od dawna nic nie wrzucił xD
Jaśnie jam był ostatnio zajęty szukaniem pracy. Którą zresztą znalazł i której to poświęca na razie gros sił by się w niej utrzymać.
Ale chwilę na recenzję dexu wilkonów chyba wygospodaruję
. By było szybciej, tym razem od razu z specialami, w końcu to armia bohaterów.
Po staremu zasadami ogólnoarmijnymi są acute senses, kontratak i ATSKNF. Prawie każdy character może też wykupić sobie przyboczne wilczki, które działają trochę jak dronki Tau - nie zabraniają dołączania się, ale poza tym, sa normalnymi modelami ( i jako bestie, uniemożliwiają wejście do transporterów i budynków ).
Frost blady i axy są po staremu - jak power weapony, tylko z extra +1 do siły ( czyli toporek +2 łącznie ).
HQ
Wolf lord - 105 pkt (+5), ale dostał pas Russa, czyli ichnie Iron halo. Staty niezmienione, acz sporo pozmieniało się w cenach osprzetu - np. storm shield potaniał z 30 do 15 pkt.
Ragnar czarnołebcy - wielkie potanienie do 195 (-45!) pkt. Też dostał własne pole siłowe, więc reflex pozwala mu już "tylko" przerzucac 1 niezdany dowolny save na fazę walki wręcz. Musi rzucac i przyjmować czelki, ma rage i daje sobie i swojemu oddziałowi furious charge, choć nie moze już jednorazowo rozciągnąć tego na 12" jak kiedyś. Plus mc-frost sword z rendingiem.
Harald Deathwolf - Nowy osobnik, 190 pkt. Pomyka na wielkim wilku, ma frost axa, tarczę i outflanka. Plus przyjazne wilcze oddziały w całości z kawalerii i bestii w 12" mogą używać jego LD. Płasz z truchła króla Trolii ( niestety nie internetowych ) daje mu niewrażliwość na piromancję i flamery ( innymi słowy - wal się, smoku
).
Canis - cena po staremu, tylko zamiast tego swojego śmiesznego ataki=ilośc wrogów w styku, ma po prostu rampage. Dalej bez inv-a, dalej z parą wolf-clawów, plus on i wilki (i cyber wilki ) w jego drużynie, mają przerzuty nieudanych trafień w szarży.
Rune priest - 60 pkt (-40), 2lvl za +25. Ma runic weapon ( force weapon dający adamantium willa ), no i nareszcie może też dokupić sobie psychic hooda, czyniąc z gościa świetnego buffera obrony magicznej.
Njal Burzoprzyzywacz - 3lvl psionik, dostał tez 3 ranę. 180 (-60) pkt, ale nie zna już całej wilczej dziedziny mocy, choć ma przerzut jednego testu psioniki jak z niej czaruje. Jego kruczek to k6 strzałowy lasgun, a jego kijek to runic staff dający przerzut jednego DtW posiadacza. Runic lub terminator armour wedle wyboru, wymiana jest darmowa.
Wolf Priest -110 pkt (+10), daje 6+ FnP oddziałowi. Po staremu feraless, ale zamiast SM-owego zealota daje prefer na jeden wybrany typ jednostki ( monstra/piechota/bestie/kawaleria i td.)
Ulrik the Slayer - 145 pkt. Nie jest już mentorem, a wilczy łeb który nosi daje po prostu stubborna na 12". Wzbudza strach, a przysięga zabójcy zamiast nakazywać mu ganianie po starym świecie w tę i nazad w poszukiwaniu chwalebnej śmierci pozwala mu rozdawać prefered enemy na wszystko dla wszystkich wilków w 6". Dostał też 3 W.
Wolf guard Battle leader - 50 (-20) pkt, poza tym bez wiekszych zmian poza cenami broni.
Bjorn - 220 (-50) pkt. Po staremu 5+ inv-a, 13/12/10 i weneryczność, a 9k lat doświadczenia pozwala jego armii mieć +1 do przejęcia inicjatywy. Jego drednotowa łapka ma stałą S10, mc i shred.
TR
Blood clawy - 12 pkt za model, rage, dalej BS/WS 3. Jedna broń specialna (2 przy 15 modelach ), jedna specialna do walki wręcz, wolf guard jest po prostu sierżantem. Mogą brać stormwolfa jako dedyka.
Lukas aka loki - 80(-60!) pkt. Jest indepem, ale nie zajmuje slotu jeśli mamy watachę blood clawów, do których tylko może się dołączać. Jego drużyna nigdy nie może używać LD innej niż jego 8, a ostatni śmiech działa już tylko w czelku, podobnie jak jego płasz który obniża wrogiemu adwersarzowi WS o k3.
G(r)ey hunterzy - Nareszcie naprawieni. 14 pkt za model, bolter + pistolet, ccw trzeba już dokupić za +2 pkt. Wilczy sztandar jest 1 na detachment, nie ma też darmowej drugiej broni specialnej. Które notabene są na każde 5 modeli, więc 9+wolf guard sierżant może brać dwie.
Elity
Iron priest - 55 (+5) pkt, zasady i wyposażenie bez zmian, za to został indepem.
Serwitorzy - są oddzielnym oddziałem, ale nie okupują slotu jeśli armia ma choć jednego iron priesta. 2 moze brać broń ciężką, niestety po dość sporych cenach.
Wolf scouci - 14 (-1) pkt za model, nie ma już tego skopanego BEL
. Jest dalej oczywiście outflank z acute senses. No i scout + infiltracja i MtC. Mogą brac płaszcze za +2 pkt i snajperki za +1. 2 modele mogą brac plasma pistole/power weapony, jeden jeszcze broń specialną, albo ciężki bolter.
Lone wolf - cena po staremu, nigdy nie jest scoringiem, monster hunter i dalej nie wolno się doń dołaczać i przeszkadzać w samobójcej misji. Acz popularna konfiguracja chainfist+storm shield jest już nielegalna
.
Drednot - 95 bazowo, upgrade do weneryka za +25 pkt. Weneryk może też brać za kolejne +25 pkt wielgachny topór ( master crafted dred CCW ) i tarczę, która nie dość że też jest bronią, to jeszcze daje 3+ inva na ataki w przód. Zwykły dred może też mieć za +5 wielki wilczy szpon - dred ccw z shredem.
Murderfang - było już tu wklejane kiedyś zdjęcie z jego zasadami, więc tego chyba znacie.
Wolf guardzi - po staremu 18 pkt za model, całą druzynę można posadzic na jump packi za +3 pkt/model, albo na motorki za +7 pkt/model. Reszta po staremu, poza terminatorkami.
Wolf guard terminators - 33 za jedego z power weaponem, młotek +tarcza, albo para wilczych szponów stoją 15 pkt/model ( trochę więcej niż lojaliści, no ale szpony są lepsze, no i pamiętajmy - wbudowany kontr-atak ). Naprawili też beton z broniami ciężkimi, jest 1 na pięciu. Landki, albo stormwolf jako dedyk.
Arjac Rockfist - Jest indepem, ale nie zajmuje slotu jeśli mamy drużynę wilczej gwardii dowolnego typu. 115 (-73!)pkt. Musi przyjmować i rzucać wyzwania, ale ma w nich przerzuty trafień. 3+ inv, eternal ( na 2W, wow), HoW. Młotek dalej z S10 dzięki bazowej sile 5, tylko w rzucie ma Ap2 zamiast 1.
FA
Swiftclaws - Zmiany jak u BC. 20(-5) pkt za model.
Rhino, razor, drop pod, land speeder - jak u marines
Stormwolf - jak w WD
Stormfang - jak w WD
Thunderwolf cavalary - 40 pkt (-10) za model, rending w cc zawsze, niezależnie od broni, a i część broni potaniało. Nie ma to jak buffować i tak już niezły oddział
.
Fenrisian wolfy - cyber wilk minimalnie droższy ( +10 miast +
, reszta bez zmian. Co zabawne, teraz są normalnym Scoringiem !
Skyclawy - 15(-3) pkt za model, dwie bronie specialne niezależnie od wielkości oddziału. Nieboszpony doczekały się nareszcie sierżanta. Reszta jak u BC.
HS
Long fangi - oddział 2(SIC!) do 5 modeli, cena bez zmian. Fire control to teraz zwykły splith fire, choć co zabawne nie ma już przymusu brania broni ciężkiej na każdym. Ceny tychże jak u SM-ów, czyli missla i bolec droższe, ale plasma i las cannon tańsze o 5 pkt.
Vindicator, predek, landek (wszystkie 3) - jak u SM-ów.
Lord of War :
Logan - dostał 4W, ternala, toporek jest albo S+2,Ap3, albo Sx2, Ap2, unvieldy, i po staremu można dzielić ataki między te dwa profile. Rakietowe sanki za +70 pkt mogą się ruszać 12, są chariotem, mają 4+ inv-a, ale penki automatycznie są glanami. 12/12/12 i 3HP. Wilki pociągowe dają 4 extra ataki z S5, iniciatywą 5 i dodają dzięki temu extra pile in.
Warlordy :
1 - przerzuty trafień w czelku
2 - Stubborn dla wszystkich bestii i kawalerii, FC dla w/w w 12"
3 - monster hunter
4 - FnP 6+ dla siebie i jednostki
5 - outflank i stealth
6 - przerzuty morale i pinów w 12"
Relikty
Armour of Russ - 2+/4++, -5 do iniciatywy wroga w czelku
bite of fenris - bolter, albo z helfrostem, albo z S5, Ap4, bez covera
Black death - frost axe, jeśli wróg przeważa liczebnie, daje +3 ataki
helm of durafest - przerzuty trafień i ignore cover dla posiadacza.
Fangsword of ice wolf - frostblade, helfrost i rending
Wulfenstone - rage dla posiadacza, FC dla posiadacza i oddziału.