Dzięki uprzejmości Mad Mike-a ( niech mu bozia w dzieciach i kucykach wynagrodzi ) dokonałem wreszcie wglądu w zasady suplementu Gacka ( w sumie jakby się zastanowić to można by pomalować Gacka w całości na czarno, poza żółtym nietoperzem na klacie i wyglądało by to całkiem ciekawie. Pewnie równie przaśnie jak to - https://www.youtube.com/watch?v=WKVWZEDFcxM - ale na pewno zabawnie ).
Zasady :
- Warlord musi rzucać i przyjmować ( choć jeśli kilka modeli może przyjąć, dalej wybieramy kto przyjmuje ) czelki, ale jeśli zabije kogoś w chellengu, może przerzucać nieudanie zranienia do końca gry.
- Rzuty na Mob rule mają modyfikator +2, ale zadają k3+3 zamiast k6 hitów.
Warlordy ( nie ma przymusu ich używania, tylko możliwość ) :
1 - BS3 dla warlorda
2 - Crusader dla Warlorda i jego jednostki
3 - Rage dla warlorda
4 - Warlord i jego jednostka mają outflanka
5 - Jedna broń nie-relikt, dostaje master crafted
6 - FnP dla warlorda
Relikty czyli cudactwa orkimedesa ( wiadomo, dostępne w miejsce zwykłych orkowych ) :
- Choopa of da ragnaorkk (20 pkt ) - Big choopa która dodaje +1 do Siły i -1 do Ap na koniec każdej fazy walki wręcz w której posiadacz kogoś zabił, kumulatywne do max S+6 i Ap1.
- Big Bosspole (20 pkt ) - fearless dla posiadacza i oddziału.
- Da Supa-cybork (50 pkt) - FnP(5+), eternal warrior i relentless
- Da Killa Klaw (40 pkt ) - power klaw, można wykonać nim zamiast normalnych jeden atak z instan killem, acz ciągle z inicjiatywą 1
. Jakby siła 10 nie wystarczyła do instantowania w jakichś 99% przypadków
.
- Mega Force field (75 pkt ) - Tylko big mek, działa jak kustom force field, tylko daje 4+, a nie 5+ inv-a.
- Kill dakka (30 pkt ) - najbardziej randomowa zabawka tego systemu
. Pukawka dająca losowo wybraną broń ( rzuca się przed wystawieniem ) z następującej listy :
1 - R24", heavy k3+1, S7, Ap4
2 - Templatka, S5, Ap4
3 - R24", assoult 3, S6, Ap4
4 - R24", Assoult 1, S2k6, Zapp ( jeśli rzucimy 11-12 na siłę, mamy siłę 10 i przegrzanie na 1-3 )
5 - R24", assoult 1, Mały blast, S6, Ap5
6 - R24", assoult 1, Duży blast, Sk6, Apk6 (ustalane 1 rzutem, więc np. S4 oznacza też Ap4 )
Detachment wielkiego Waaagh :
Podobne do standardowego tylko ma 2-8 TR i 1-5 Elit. Oprócz standardowych zasad z suplementu dostajemy jeszcze przerzut warlord traita ( ale tylko generowanego z listy suplementu ) oraz za każdą jedostkę nie-latacza możemy przed wystawieniem rzucić k6 i na 6+ ( Troopsy na 5+ ) dostaje deep strike-a.
Formacje ( wszystkie mają zadady suplementu odnośnie mob rula i czelków warlorda ):
Kuncil of Waaagh - Gacek, 2 warbossów, grotsnik i big mek, plus oddział nobów z waaagh bannerem w którym muszą siedzieć i go nie opuszczać. Banner daje fearlessa, +1 WS i przerzuty nieudanych morale i pinów w 12" odeń. Obaj warbossowie mają +1 do WS, a Gacek generuje dodatkowo 2 warlord traity w dodatku do już posiadanaego.
Bully boyz - 3 drużyny po 5 meganobów. Fear, fearless i +1 do WS-a.
Da Vulcha squadrun - Zagstruk i 3 oddziały stromboyzów. Całość można połączyć w 1 gigantyczny oddział, którego Zagstruk nie może opuścić. Muszą wychodzić DS, ale scaterują się wtedy tylko k6. Chłopacy w jednostce Zagstruka mają shred na swoim Hammer of wrath.
Blitz Brigade - 5 battalewagonów, każdy z rolką albo taranem. Scout.
Dred Mob - 1 painboy, 1 big mek, 2 gork/mork-anouty, 3 deff dredy, 3 jednostki 3+ killer kanów. Całość dostaje "ere we go i k3 zamiast 1 hammer of wrath.
Red skull komandos - Snikrot i 4 moby komandosów - całość wychodzi jednym rzutem z rezerw i działa tak jakby w oddziale siedział Snikrot ( shround zamiast stealth na 1 turę i outflank z dowolnej krawędzi ).
Green tide - warboss z buta ( nie gacek ), i 10 mobów boyzów. Całość jest jednym oddziałem, dostaje hammer of wrath jak rzuci 10+ na dystans szarży i wybiera kto obywa przy hitach z mob rule. Dodatkowo jeśli warboss formacji jest warlordem, może rzucać waaagh w każdej jednej turze. Poza pierwszą.