ZAD TROLLA Koszalin
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

 

 Stronghold Assoult

Go down 
4 posters
AutorWiadomość
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptyCzw Gru 12, 2013 7:17 pm

Czyli traktat o murowaniu bramki, obronie Częstochowy, fortyfikacjach, bastionach, bastyliach, rotundach, barbakanach i tym podobnych  Razz .

Traktat dostępny zresztą już u gryzonia mojego, jutro pewnie nawet dzięki pomocy Mika, MadMikiem zwanego, również w formacie przystępniejszym. Niech mu Bozia w dzieciach i kucykach wynagrodzi.

Uprzedzając pytania - czy dodatek reguluje jakoś landing pada, tyleż bólu głowy nam przyprawiającego ? Odpowiadam więc, ni ch*a  clown .

Ale po PKP :

Zmieniają się nieco zasady samch budynków - o ile nie nadpisują tych z RB, podrecznik mówi wprost by raczej stosować te z niego, a nie z księgi zasad.

Masywne fortyfikacje - mają pancerz 15 oraz -1 do rzutów na tabelkę ich penetracji ( do min. 0, acz tabelka przewiduje rezultat 0, więc wychodzi na to samo co zawsze ).

Sieci Fortyfikacji - Jako że akurat ta część NA PEWNO czeka ban turniejowy, wspominam li tylko z kronikarskiego obowiązku. Sieci to kilka(naście) mniejszych fortyfikacji wystawianych w kontakcie ze sobą, razem jako jeden slot, acz sama sieć nie dodaje jakichś dziwnych zasad specjalnych sama z siebie.

Nieokupowane, wykupione budynki, mogą strzelać ze swoich broni do przeciwnika gracza który je wykupisł. Z BS2 do najbliższego celu.

Jump i jet infantry mogą wchodzić do budyknów

Oddziały wychodzące z fortyfikacji mogą szarżować, o ile nie robią tego z zasadowego wyjścia ( escape hatch)

Nowa tabelka uszkodzeń ( ps. pamietajcie, że budynki nie mają HP, ani nie mogą zostać unieruchomione, więc gravy są na nie totalnie bezużyteczne  Razz  ) :

0-1 - -1 do pancerza budynku, kumulatywne.
2 - Obsada może strzelać tylko snapami, wysiada 3" a nie 6"
3 - Obsada dostaje k6 hitów z S6, bez covera, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami
4 - Obsada dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami, a jedna losowo wybrana z nich, jest niszczona
5 - -k3 do pancerza budynku, kumulatywne, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami, a jedna losowo wybrana z nich, jest niszczona
6 - budynek jest niszczony, oddział na dachu dostaje, dostaje k6 hitów z S6, bez covera, obsada dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, musi natychmiast wysiadać jak przy emergency disembarkation. Budynek zostaje na stole, ale staje się ruiną.
7 - budynek jest niszczony, oddział na dachu dostaje, dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, obsada dostaje 4k6 hitów z S6, bez covera, oba muszą natychmiast wysiadać jak przy emergency disembarkation. Budynek zostaje usunięty i powinien być zastąpiony kraterem/gruzowiskiem.

Ulepszenia do fortyfikacji - prawie wszystkie mogą sobie takowe dokupić. Lista jest podzielona na 3 kategorie ( dla budynków, przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD ) i leci tak :

Budynki : po jednym ulepszeniu na każdą kategorię rozmiaru ( mały 1, średni 2, duży 3 ). W wieloczęściowym budynku ( np. forteca odkupienia ), działa tylko na to do czego był wykupiony

Ammo Store......15 pkt - przerzuty 1 przy strzelaniu z fire fointów
Booby Traps......20 pts - pierwszy kto wejdzie do budynku, dostaje 2k6 hitów z S4, AP5 bez covera. Działa friend or foe.
Escape Hatch......25 pts - dodatkowy accest point w 12", ale przy używaniu go, nie można kozystać z możliwości szarży przy wyjściu.
Magos Machine Spirit......30 pts - budynek sam z siebie strzela z BS3.
Searchlights......5 pts
Void Shield......25 pts - każdy atak strzelecki idący w budynek najpierw musi przebić tarczę. Ma ona AV12 i każdy glan/penka niszczy ją. Zniszczona wraca do gry na 5+ na koniec każdej tury posiadacza.

Przeszkody - można wykupić do 6, każda do 6" długa, i wszystkie muszą się w całości zmieścić w 6" od macierzystej fortyfikacji

Drut Kolczasty - 5 pkt - dangerous terrain, 6+ cover
Barykady - 10 pkt - 4+ cover
tanks traps - 15 pkt - 4+ cover, impas dla pojazdów nie bedących skrimmerami/lataczami, dangerous dla motorków, dla reszty otwarty.

BATTLEMENTS & BATTLEFIELD - można wykupić jedną rzecz z listy, wystawianą w całości w 6" od fortyfikacji.

Ammunition Dump......20 pts - modele w 2" mają przerzuty 1 na trafianie, 5+ cover
Comms Relay......20 pts - gracz mający model w 2" może przerzucać nieudane rezerwy. 5+ cover
Gun Emplacement with Icarus Lascannon......35 pts
Gun Emplacement with Quad-gun......50 pts

I fortyfikacje same w sobie :

AEGIS - 50 pkt, może brać z listy przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD

Imperial Bastion - 75 pkt, średni budynek, 4 ciężkie boltery, AV14, może brać z listy budynki, przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD

Honored Imperium - statuła i ruinki aqiuli i katedry - 40 pkt - daje feraless imperialnym w 2" od statuły, ruinki stubborna tak samo. Ruinki daja cover 4+ modelom za nim, statuła 3+. Może wziąć przeszkody.

Wall of Martyrs - 80 pkt - murek, mniej więcej długości AEGISA, daje 4+ cover i stubborna. Może wziąć przeszkody.

Wall of Martyrs defence emplacement - 40 pkt - murek, mniej więcej długości AEGISA, daje 4+ cover i przerzuty overwatcha z ciężkiej broni. Może wziąć przeszkody.

Wall of Martyrs Imperial Bunker - Średni budynek, AV14, 2 fire pointy na 4 modele każdy, może brać z listy budynki, przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD

Reduta Burzy ogniowej - 200 pkt - Średni budynek, AV14, fire point na 6 modeli, 2 quad icarusy ( nie obsadzalne, heavy 2, twin-linked, syfire interceptor). Muszą one walić w najbliższy latający cel z BS2. Każdy icarus można zmienić na punisher gatinga za darmo, lub battale cannona za +10 pkt ( walą wtedy do po prostu najbliższego celu). Może brać z listy budynki, przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD

Vengence weapons battery - 1-2 na slot, 75 pkt kazda. Budynek-impas, AV14, można do niego strzelać i szarżować nawet mimo tego iż jest nieobsadzony. Bazowo punisher gatling, można zmienić na quad icarusa za darmo lub na battale cannona za +10 pkt. Może wziąć przeszkody.

Prometium rellay pipes - prawdopodobnie nowy teren jaki niedługo wypuszczą. 3 długie i 4 któtkie odcinki rur, dają 4+ cover, ale z niespodzianką - za każdą 6 na cover kulasz k6 i na 1 oddział dostaje k6 z S4, AP5 bez covera ( pojazdy w tyłek ). Flamery można bedąc w 2" od rury zrobić na podtyp heavy, ale dostają wtedy torrenta. Może wziąć przeszkody.

Void shield generator - 1-3 na slot, 50 pkt za pierwszy, po 25 za kolejne. Budynek-impas z dachem, AV13. Rozciąga swoją tarczę na 12" od generatora. Każdy atak strzelecki spoza tarczy trafiający w cel w obszarze działania trafia ją, a nie cel. Tarcza ma AV12, i glan/penka niszczy ją. Zniszczona wraca do gry na 5+ na koniec każdej tury posiadacza. Może wziąć przeszkody.

Skyshield landing Pad - 75 pkt, wchodzenie/schodzenie jest ruchem przez trudny. Może wziąć przeszkody oraz wykupić sobie upgrade "ready for take off" za +5 pkt. Wtedy jeden latacz może zaczynać grę na padzie, a nie w rezerwach. Latacz jest w trybie hoover i nie może zoomować w pierwszej turze.

Fortess of redemtion - 220 pkt, 4 częściowy budynek ( 3 małe i 1 średni, wszystkie AV14 ). Można oprócz upgradów jak z RB dokupić zasadę "remote fire" wtedy modele w centralnej wierzy mogą obsługiwać dowolne bronie w całym budynku

AQUILLA Macro Cannon - 535 pkt, masywna fortyfikacja, duży i średni budynek z dachami. może brać z listy budynki i przeszkody. Macro cannon ma 2 5" blasty z Siłą D, lub 1 15" z S10/7/5 AP1/4/6. Pocis robi takie sonic rainboom, ze na 1 na k6 trąca każdego latacza/FMC nad którym przeleci ( tak, ciągniesz linie od działa do miesca upadku pocisku  Razz ). Jest też wersja z Pociskiem Vortex.

Powrót do góry Go down
Amittus
Ork
Amittus


Liczba postów : 444
Join date : 12/12/2010
Age : 42
Skąd : Słonowice

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptyPią Gru 13, 2013 10:55 am

teraz muszę wymodzić skąd wsiąść drut kolczasty dla mojego pada Very Happy
będzie szarża w trudny i niebezpieczny więc jego wartość jeszcze wzrasta Very Happy
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
Bananovitch


Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 40
Skąd : Zachodnie Immoren

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptySob Gru 14, 2013 5:11 pm

Polecam sprężynkę od długopisu.

O ile oczywiście będzie to dopuszczane na turniejach.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptySob Gru 14, 2013 5:46 pm

Cytat :
O ile oczywiście będzie to dopuszczane na turniejach.
Raczej powinno, choć nie bez pewnych restrykcji - na pewno do bana pójdą sieci fortyfikacji i macro-cannony/vortexy. No i przeszkody do wykupienia IMHO trzeba przyciąć nieco bo 6 6calowych odcinków to gigantyczna kontrola nad polem bitwy. 4, albo nawet 3 max, ale reszta naprawdę może być.
Powrót do góry Go down
łosiu
Admin
łosiu


Liczba postów : 2696
Join date : 30/04/2009
Age : 41
Skąd : Outter space

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptySob Gru 14, 2013 10:53 pm

jakoś dodatki pokroju powyższego i innych apokalips/planet strike'ów mi nie podchodzą.

Proste - nie jestem klimaciarzem.
Powrót do góry Go down
https://zadtrolla.forumpolish.com
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult EmptyNie Gru 15, 2013 11:26 am

Wiemy, wiemy, czekasz na dodatek który pozwoli ci wystawiać smoki szwadronami za pół obecnej ceny  Razz .

Dodatki jak dodatki, służą urozmaiceniu gry. Planetstrike/awtopalipsa/spearhead były fajne i nawet nie psuły gry aż tak bardzo, bo pierwszy był zestawem misji i zasad rozgrywanych w pewnej konwencji, drugi to baaaardzo wielkie bitwy, z definiicji niejako toczone dla funu, tylko trzeci miał jakieś większe przełożenie na "normalne" 40K, ale poza 2 formacjami, jakoś gięty nie był, nie mówiąc już o tym, że widziałem go dopuszczonego na bodaj 1 turnieju ( Syrence zagłady Ofc, ale tam różne dziwne rzeczy są dopuszczone. Muszę w przyszłym roku pojechać btw.  Razz  ).

Pamiętajcie zresztą, że mentalność ludzi się zmienia. Jak zaczynałem granie w warhamca, speciale byli na pozycji "zapomnij o nich, bo i tak ich nigdy nie będziesz używał".

A teraz ?

Możliwość ich używania jest powszechna  Razz .

Nigdy nie mów nigdy  Smile .
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Stronghold Assoult Empty
PisanieTemat: Re: Stronghold Assoult   Stronghold Assoult Empty

Powrót do góry Go down
 
Stronghold Assoult
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: