Czyli traktat o murowaniu bramki, obronie Częstochowy, fortyfikacjach, bastionach, bastyliach, rotundach, barbakanach i tym podobnych
.
Traktat dostępny zresztą już u gryzonia mojego, jutro pewnie nawet dzięki pomocy Mika, MadMikiem zwanego, również w formacie przystępniejszym. Niech mu Bozia w dzieciach i kucykach wynagrodzi.
Uprzedzając pytania - czy dodatek reguluje jakoś landing pada, tyleż bólu głowy nam przyprawiającego ? Odpowiadam więc, ni ch*a
.
Ale po PKP :
Zmieniają się nieco zasady samch budynków - o ile nie nadpisują tych z RB, podrecznik mówi wprost by raczej stosować te z niego, a nie z księgi zasad.
Masywne fortyfikacje - mają pancerz 15 oraz -1 do rzutów na tabelkę ich penetracji ( do min. 0, acz tabelka przewiduje rezultat 0, więc wychodzi na to samo co zawsze ).
Sieci Fortyfikacji - Jako że akurat ta część NA PEWNO czeka ban turniejowy, wspominam li tylko z kronikarskiego obowiązku. Sieci to kilka(naście) mniejszych fortyfikacji wystawianych w kontakcie ze sobą, razem jako jeden slot, acz sama sieć nie dodaje jakichś dziwnych zasad specjalnych sama z siebie.
Nieokupowane, wykupione budynki, mogą strzelać ze swoich broni do przeciwnika gracza który je wykupisł. Z BS2 do najbliższego celu.
Jump i jet infantry mogą wchodzić do budyknów
Oddziały wychodzące z fortyfikacji mogą szarżować, o ile nie robią tego z zasadowego wyjścia ( escape hatch)
Nowa tabelka uszkodzeń ( ps. pamietajcie, że budynki nie mają HP, ani nie mogą zostać unieruchomione, więc gravy są na nie totalnie bezużyteczne
) :
0-1 - -1 do pancerza budynku, kumulatywne.
2 - Obsada może strzelać tylko snapami, wysiada 3" a nie 6"
3 - Obsada dostaje k6 hitów z S6, bez covera, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami
4 - Obsada dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami, a jedna losowo wybrana z nich, jest niszczona
5 - -k3 do pancerza budynku, kumulatywne, bronie budynku, ale nie obsady, walą snapami, a jedna losowo wybrana z nich, jest niszczona
6 - budynek jest niszczony, oddział na dachu dostaje, dostaje k6 hitów z S6, bez covera, obsada dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, musi natychmiast wysiadać jak przy emergency disembarkation. Budynek zostaje na stole, ale staje się ruiną.
7 - budynek jest niszczony, oddział na dachu dostaje, dostaje 2k6 hitów z S6, bez covera, obsada dostaje 4k6 hitów z S6, bez covera, oba muszą natychmiast wysiadać jak przy emergency disembarkation. Budynek zostaje usunięty i powinien być zastąpiony kraterem/gruzowiskiem.
Ulepszenia do fortyfikacji - prawie wszystkie mogą sobie takowe dokupić. Lista jest podzielona na 3 kategorie ( dla budynków, przeszkody i BATTLEMENTS & BATTLEFIELD ) i leci tak :
Budynki : po jednym ulepszeniu na każdą kategorię rozmiaru ( mały 1, średni 2, duży 3 ). W wieloczęściowym budynku ( np. forteca odkupienia ), działa tylko na to do czego był wykupiony
Ammo Store......15 pkt - przerzuty 1 przy strzelaniu z fire fointów
Booby Traps......20 pts - pierwszy kto wejdzie do budynku, dostaje 2k6 hitów z S4, AP5 bez covera. Działa friend or foe.
Escape Hatch......25 pts - dodatkowy accest point w 12", ale przy używaniu go, nie można kozystać z możliwości szarży przy wyjściu.
Magos Machine Spirit......30 pts - budynek sam z siebie strzela z BS3.
Searchlights......5 ptsVoid Shield......25 pts - każdy atak strzelecki idący w budynek najpierw musi przebić tarczę. Ma ona AV12 i każdy glan/penka niszczy ją. Zniszczona wraca do gry na 5+ na koniec każdej tury posiadacza.
Przeszkody - można wykupić do 6, każda do 6" długa, i wszystkie muszą się
w całości zmieścić w 6" od macierzystej fortyfikacji
Drut Kolczasty - 5 pkt - dangerous terrain, 6+ cover
Barykady - 10 pkt - 4+ cover
tanks traps - 15 pkt - 4+ cover, impas dla pojazdów nie bedących skrimmerami/lataczami, dangerous dla motorków, dla reszty otwarty.
BATTLEMENTS & BATTLEFIELD - można wykupić jedną rzecz z listy, wystawianą w całości w 6" od fortyfikacji.
Ammunition Dump......20 pts - modele w 2" mają przerzuty 1 na trafianie, 5+ cover
Comms Relay......20 pts - gracz mający model w 2" może przerzucać nieudane rezerwy. 5+ cover
Gun Emplacement with Icarus Lascannon......35 pts
Gun Emplacement with Quad-gun......50 pts
I fortyfikacje same w sobie :
AEGIS - 50 pkt, może brać z listy
przeszkody i
BATTLEMENTS & BATTLEFIELDImperial Bastion - 75 pkt, średni budynek, 4 ciężkie boltery, AV14, może brać z listy
budynki,
przeszkody i
BATTLEMENTS & BATTLEFIELDHonored Imperium - statuła i ruinki aqiuli i katedry - 40 pkt - daje feraless imperialnym w 2" od statuły, ruinki stubborna tak samo. Ruinki daja cover 4+ modelom za nim, statuła 3+. Może wziąć
przeszkody.
Wall of Martyrs - 80 pkt - murek, mniej więcej długości AEGISA, daje 4+ cover i stubborna. Może wziąć
przeszkody.
Wall of Martyrs defence emplacement - 40 pkt - murek, mniej więcej długości AEGISA, daje 4+ cover i przerzuty overwatcha z ciężkiej broni. Może wziąć
przeszkody.
Wall of Martyrs Imperial Bunker - Średni budynek, AV14, 2 fire pointy na 4 modele każdy, może brać z listy
budynki,
przeszkody i
BATTLEMENTS & BATTLEFIELDReduta Burzy ogniowej - 200 pkt - Średni budynek, AV14, fire point na 6 modeli, 2 quad icarusy ( nie obsadzalne, heavy 2, twin-linked, syfire interceptor). Muszą one walić w najbliższy latający cel z BS2. Każdy icarus można zmienić na punisher gatinga za darmo, lub battale cannona za +10 pkt ( walą wtedy do po prostu najbliższego celu). Może brać z listy
budynki,
przeszkody i
BATTLEMENTS & BATTLEFIELDVengence weapons battery - 1-2 na slot, 75 pkt kazda. Budynek-impas, AV14,
można do niego strzelać i szarżować nawet mimo tego iż jest nieobsadzony. Bazowo punisher gatling, można zmienić na quad icarusa za darmo lub na battale cannona za +10 pkt. Może wziąć
przeszkody.
Prometium rellay pipes - prawdopodobnie nowy teren jaki niedługo wypuszczą. 3 długie i 4 któtkie odcinki rur, dają 4+ cover, ale z niespodzianką - za każdą 6 na cover kulasz k6 i na 1 oddział dostaje k6 z S4, AP5 bez covera ( pojazdy w tyłek ). Flamery można bedąc w 2" od rury zrobić na podtyp heavy, ale dostają wtedy torrenta. Może wziąć
przeszkody.
Void shield generator - 1-3 na slot, 50 pkt za pierwszy, po 25 za kolejne. Budynek-impas z dachem, AV13. Rozciąga swoją tarczę na 12" od generatora. Każdy atak strzelecki spoza tarczy trafiający w cel w obszarze działania trafia ją, a nie cel. Tarcza ma AV12, i glan/penka niszczy ją. Zniszczona wraca do gry na 5+ na koniec każdej tury posiadacza. Może wziąć
przeszkody.
Skyshield landing Pad - 75 pkt, wchodzenie/schodzenie jest ruchem przez trudny. Może wziąć
przeszkody oraz wykupić sobie upgrade "ready for take off" za +5 pkt. Wtedy jeden latacz może zaczynać grę na padzie, a nie w rezerwach. Latacz jest w trybie hoover i nie może zoomować w pierwszej turze.
Fortess of redemtion - 220 pkt, 4 częściowy budynek ( 3 małe i 1 średni, wszystkie AV14 ). Można oprócz upgradów jak z RB dokupić zasadę "remote fire" wtedy modele w centralnej wierzy mogą obsługiwać dowolne bronie w całym budynku
AQUILLA Macro Cannon - 535 pkt, masywna fortyfikacja, duży i średni budynek z dachami. może brać z listy
budynki i
przeszkody. Macro cannon ma 2 5" blasty z Siłą D, lub 1 15" z S10/7/5 AP1/4/6. Pocis robi takie sonic rainboom, ze na 1 na k6 trąca każdego latacza/FMC nad którym przeleci ( tak, ciągniesz linie od działa do miesca upadku pocisku
). Jest też wersja z Pociskiem Vortex.