Jest już PDF na pewnym serwisie z pewnym gryzoniem w nazwie, więc coś zapewne tak
.
Edit :
Przejrzałem co nieco
i... w sumie nie jest ( przynajmniej na pierwszy rzut oka ) źle ( z pkt. widzenia przeciwnika ofc
). Dalej armia polega baaaaaardzo na markerlightach, bo bez nich ma dość przeciętną celność ( praktycznie wszystko ma BS 3 poza dowódcami i niektórymi pojazdami ), choć ilość pestek jaką kosmo-komuchy wypluwają jest zaiste imponująca
.
Ale po kolei (pomijając speciali ):
Większość jednostek ( jak FW, suty, a nawet niektóre pojazdy ) mogą robić kombinowanego overwatcha i opluwać przeciwnika szarżującego na ich kolegów w 6".
A SMSy ignorują LoS i covera
.
HQ
Etheral - może co turę dawać jeden z 4 pasywnych buffów na siebie i wszystkich tau w 12". Bonusy są różne, od trochę śmiechowego strzelania po biegu (snapami
), przez FnP 6+, stubborna, po extra strzał z pulse rife na połowę zasięgu. Rozdaje LD (10) w 12", ale zabity daje dodatkowego VP. Można im też dalej dać jakieś śmiechowe bronie do walki. Buffy się sumują ( poza dodatkowymi strzałami ). 50 pkt. bazowo.
Cadre Fireblade- frajej warrior z BS 5, 3W, może ( jeśli stał i jego oddział też ) dać dodatkowy strzał z pule rifli i karabinów. Sumowany z powyższym ^. 60 pkt. bazowo.
Commandir - zasadniczo niezmieniony. Jego gwardia (2-3 suty, farsight dalej może 2-7 ) daje mu automatycznego look-outa. 85 bazowo
TR
FW - 9 pkt. za model, oddział 6-12 modeli. Wbudowane granaty obronne, a te EMP można wykupić.
Devilryba - zasadniczo niezmieniona
Krootcy - 6 pkt. za model ( oddział 10-20, + ew. krootoxy i houndy ), ale stracili 4 S i 2 bronie ( w zamian maja AP 5 w cc ). Moga sobie za 1pkt kupić pociski zmieniające ich karabiny w snajperki.
Elity
Cirisy - wychodzi na to, ze mogą w końcu brać 2 rożne bronie. 22 bazowo bez uzbrojenia.
Stealth - 30 bazowo, niewidzialność to stelth i shroud, BS3, ale 4 pestki z 5S
. Melta ma 18 zasięgu, ale jest 1 na trzech.
Riptide - 180 bazowo, 6T, 5W, sv 2+, inv 5+ (można podbić nova reaktorem do 3+). Super silnik działa na 3+ (1 i 2 to rana bez sava ) i pozwala na akcje w stylu skakanie po 4k6, wzmocnienie broni, czy strzelanie 2 razy.
FA
Pathfinders - 11 za model, nie musza brać transportu. Scout, 5+ sv, główne źródło markerow w armii jak dotąd. Rail rifle są za to kozackie. 6S, AP1 i rapid.
Vespidzi - 18 za jednego. 4T (
)
drony - 14 za sztukę. BS2, 4T i 4+ sv, mozna je zmieniać na shield drony i marker drony za darmo.
Piranie - szwadrony po 1-5 pojazdów
. 40 z działkiem, 50 z F blasterem.
Sun shark -Latacz, IMHO taki se. 160 pkt, 11/10/10, 3HP, bomba z dużym blastem z 5S, AP5, wyczerpująca się jak kulniesz 1 na k6.
Razorshark - lepszy latacz. Pancerz taki sam, ale ma w miarę niezłe działko do AA. No i 145 pkt.
HS
Borysy - 65 bazowo, railgun z 8S. Z rakietami + SMSy niezła pestkosiejka, ale bez szaleństwa.
Hammerhead - BS4, prawdziwy railgun z 10S. 125 bazowo, SMSy darmowe do wszystkich sieci
. BTW, Disruption pod daje po prostu stealth.
Skyray - Skyfire tylko ze stania
. 115 pkt.
Sniper drony - snajperki z 48 zasięgu. Drony z BS2, ale mogą używać BS5 dowódcy
. 13 za drone, 15 za operatora.
Suma sumarum, bardzo fajny codex. Jestem bardzo ciekaw co wymyślą z Imperialnymi
.