ZAD TROLLA Koszalin
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

 

 ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW

Go down 
4 posters
AutorWiadomość
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyWto Wrz 25, 2012 1:36 pm

http://natfka.blogspot.com/2012/09/a-second-and-closer-look-at-primarchs.html

Tu wrzucamy nowostki o Horus Heresy.

Angron : Hejtuję ! WSZYSTKO !!! Wow, wyrósł tu 40kowy Grimgor 7(9) ataków z siłą 8 AP 1 , praktycznie niezabijalny, UWAGA może walczyć w tylu chalengach ilu chce naraz jeśli ma dość ataków i w każdego wroga da co najmniej 1. Wszystkim Światożercom (World Eaters) daje Fearless i FC oraz FNP na 6+ co więcej...........

Horus !

{coś dla Czarka} mała nieważna horda ludzików (IG), chowająca się za marinesami dostaje speciala OverGenerał Hector Varvaras (tak ten co go w 2gim tomie HH zastrzelili marinesi zdrajcy) i jego regiment - Byzantian Janissaries, z power weaponami na zwyklakach, i parę innych bajerów [zaraz wrzucę linka]
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySro Wrz 26, 2012 7:38 am

Horus jest przechu.....

Przy takich statach i zasadach cena rzędu 1,5 K wcale nie była by za wysoka Razz .

Ciekawe czy zasady dla empka też wypuszczą.
Powrót do góry Go down
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPon Paź 01, 2012 3:10 pm

Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySob Sie 31, 2013 9:28 am

Trailer 2 książki z serii Very Happy :

https://www.youtube.com/watch?v=OERW6DuG5Qg

IH, NL, Salamandy i WB.

Astronomowie ogłaszają tydzień herezji horusa.

Populacja posiadaczy 2 nerek zmniejsza się.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPią Wrz 20, 2013 2:58 pm

Powrót do góry Go down
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyWto Wrz 24, 2013 6:15 pm

Kuuurde, po zpierdolo*&^%nym modelu Fulgrima, Tytanopalcy wylazł im genialnie.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPią Paź 11, 2013 9:15 am

Zasady primarchów. Kozackie jak zawsze Smile

Cytat :
Ferrus Manus
WS7 BS6 S7 T7 W6 I5 A4 Ld10 Sv2+/3+

Wargear:
Medusan Carapace: 2+ armour save 3+ invulnerable save
Incorporates nuncio vox and servo arm , may choose to fire any two of the following in shooting phase-
plasma blaster , graviton gun , grenade harness ( unlimited usage ) , heavy flamer

Forgebreaker: range - melee , str x2 , ap 1 , melee , Concussive , Strikedown
(if using him in the campaign , he no longer has Forgebreaker , since Fulgrim stole it , if so his points cost is reduced to [REDACTED] )

Special Rules:
Primarch - ( Independant character , Master of the Legion , Eternal Warrior , Fear , Adamantium Will , Fleet , Fearless , It Will Not Die )

Sire of the Iron Hands - Ferrus Manus has Relentless and Smash special rules ( the latter may be used in conjunction with any of his close combat weapons or attacks) and shooting attacks against him suffer a -1 penalty to their strength.

All models with the special rule legiones astartes ( Iron Hands ) in an army containing Ferrus Manus gain the Feel no Pain ( 6+ ) special rule (unless they already possess a superior version of this rule ).

Master of Mechanisms: possesses Battlesmith special rule and passes repair rolls on a 3+ in addition , any vehicle with at least one armour facing of 13 in a primary detachment containing Ferrus Manus gain the ' It Will Not Die ' special rule

Very Bulky



Konrad Curze
WS8 BS6 S6 T6 I7 A5 Ld10 Sv 2+ /4+

Wargear:

The Nightmare Mantle: provides 2+ armour save and 4+ invulnerable save , grants Hit and Run , and Hammer of Wrath special rules (inflicting d3 HoW hits instead of the usual one)

Mercy and Forgiveness: ( lightning claws )
range- melee str - as user ap - 2 melee , Shred , Specialist Weapon , Murderous Strike , Paired ( + 1 attack )

The Widowmakers: ( throwing knives )
Widowmaker volley R:12" S:4 AP:5 Assault 3 , Lethal Precision ( precision strike on 4+ , to wound rolls of 6 ignore armour AND invulnerable saves )

Special Rules:
Primarch - ( Independant character , Master of the Legion , Eternal Warrior , Fear , Adamantium Will , Fleet , Fearless , It Will Not Die ))

Sire of the Night Lords - Acute Senses , Night Vision. May always elect to have the first turn in any game use night fighting rule. A Night Lords force containing Konrad Curze gains the Fear special rule for any unit with the legiones astartes ( Night Lords ) special rule. Any afflicted units that already have the Fear special rule now impose a -1 penalty on the leadership of any enemy unit testing for fear against them.

The King of Terrors - Fear tests taken against him are subject to a - 3 penalty. In addition , should he be part of an assault where any enemy unit is destroyed outright, all enemy units subject to fear within 12 " and with line of sight to the combat must take an immediate morale check or fall back

Shrouded, Stealth, Bulky



Vulkan
WS7 BS5 S7 T7 I5 A4 Ld10 Sv2+/3+

Wargear:
The Draken Scale - 2+ armour save , 3+ invulnerable save , halves the strength of any flamer , fusion , volkite, melta, or plasma weaponry used against him.

Dawnbringer - range - melee S10 AP1 melee , Two-handed , Concussive , Armourbane , Instant Death , Earthshatter

(Earthshatter - instead of attacking normally , place a blast template ( 3" ) anywhere in base to base contact with him that does not cover any friendly models , all models under the template suffer a single automatic S8 AP3 hit with the Strikedown special rule )

The Furnace's Heart: R:18" S6 AP2 Assault 1, Rending , Line of Effect

(Line of Effect - draw a line from the primarch 1 mm wide and 18" long to determine the weapon's area of effect , all units crossed by the line suffer a number of hits equal to the number of models in the unit the line crosses , this line may not pass through friendly models)

Heavy Flamer ( str 6 )

Special Rules:
Primarch - ( Independant character , Master of the Legion , Eternal Warrior , Fear , Adamantium Will , Fleet , Fearless , It Will Not Die )

Sire of the Salamanders - in an army which contains Vulkan , any models with the legiones astartes ( Salamanders ) special rule gain 1+ leadership and the Adamantium Will special rule.

Blood of Fire - may re-roll any failed It Will Not Die or Deny the Witch tests.

Very Bulky




Lorgar
WS6 BS6 S6 T6 W5 I6 A4 Ld10 Sv 2+ /4+

Wargear:
The Armour of the Word - 2+ armour save , 4+ invulnerable save (3+ against Witchfire and Force weapons)

Illuminarium - range melee , S+2 AP2 melee , Concussive , Master-crafted , Smash

Archaotech Pistol (R12", Str6, AP3, Pistol)

Frag Grenades

Special Rules:
Primarch - ( Independant character , Master of the Legion , Eternal Warrior , Fear , Adamantium Will , Fleet , Fearless , It Will Not Die )

Living Icon - all models in the same detatchment with the legiones astartes (Word Bearers) special rule who can draw line of sight to Lorgar , gain +1 to their charge distance rolls , and are immune to Fear , and gain a +1 bonus to their total score of determining the result of an assault.

Sire of the Word Bearers - Lorgar has the Crusader special rule and confers this to any unit he joins , while he is on the table ( not in a transport ) all models with the legiones astartes (Word Bearers) special rule may use his leadership for all morale and pinning tests.

Dark Fortune - may re-roll any failed Deny the Witch rolls , once per game , Lorgar's player may elect to force a single enemy unit or model to re-roll all rolls of 5 and 6 to hit and to wound in a single player turn. The use of this power must be declared before the attacking player rolls any dice for the nominated model that turn.

Erratic Psychic Power -level 2 psyker who may choose to roll powers from either Telepathy or Telekinesis disciplines , however when using said powers , must roll 3 d6 and take the two highest dice results

Bulky

( Lorgar Transfigured . Player may elect to use Lorgar after the begin of his fall to Chaos , if so , this rule replaces Erratic Psychic Power.
level 3 pskyer who may select ( not roll , SELECTShocked ) three powers in any combination from the Telepathy and Telekinesis disciplines at the start of the game. In addition when using said powers Lorgar rolls 3d6 and chooses the two lowest dice. Lorgar transfigured is treated as an upgrade that costs
Powrót do góry Go down
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPią Paź 11, 2013 4:24 pm

Ładnie. Niektóre zasady (np. młot Vulkana) bardzo pomysłowe. Charaktery Primarchów oddane wprost doborowo [Lorgar jak zwykle najsłabszy Laughing, NL z pierwszym działającym porządnie strachem itd I love you  ]

Rzeź lojalistów z własnych Legionów Isstvan III była. Teraz Drop Site Massacre (gdzie niestety pominęli Coraxa, Perturabo i Alphariusa). Jeśli kolejna książka miałaby być o pobocznych walkach to powinni wyjść Ultrasmerfowie, Wilczki i 1K sonsi, czy też wspomniany Alpha Legion). A ostatni etap... Bitwa o Terrę... Scarsi, Fisty, Bladzie i Iron Warriorsi. Wtedy pominięci są tylko Krukowaci i DA, które w sumie w Herezji za dużo nie zrobiły... Normalnie aż czekam na kolejne booki i modele Primarchów.

Tymczasem już przewiduję memy:
Konrad Curze: You thought that no one uses knives in 30' millenium ? *Blam*
What happens when you put Obliterator, storm terminator and techmarine together ? Ferrus Manus.
Fulgrim Phoenician: Commits Extra Double HAIResy by simply being.
Angron: Because chopping 100 enemies into 26783 pieces is simply not enough.
Lorgar: Drive my Papa Raider closer, i want to excomunicate them personaly.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPią Paź 11, 2013 6:04 pm

Trzecia książka jest zapowiedziana na Wielkanoc 2014 Smile .
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyWto Sty 07, 2014 8:14 pm

Wybaczcie drobną nekromację tematową, ale parę dni temu udało mi się w końcu trafić na dostępną wersję 2 Horuso-herezujnej książki w przystępnym formacie ( będzie na chomiku, niedługo, choć 600+ mb to się trochę pouploaduje ), więc sądzę, że warto machnąć kilka słów na jej temat.

Tym bardziej, ze książka jest cokolwiek masywna, nad samym li tylko fluffem można spokojnie posiedzieć kilka wieczorów.

Ale nas interesują głownie zasady prawda  Razz ?

No to lecimy z taktykami legionowymi ( bo jak wiadomo, zakonów wtedy jeszcze nie było ) :

Wszyscy - zbieranie się na pełnej LD ( pamiętajcie, ze legiony nie mają ATSKNF ).

Iron Handsi :
- ataki strzeleckie idące w modele nie-pojazdów mają karę -1 do siły ( nie jest to prawdziwe +1 do T, bo np. S9 dalej instantuje marina, ale i tak jest to gruuuube)
- Do sweeping advanca i biegania trzeba zdawać LD, nie mogą dobrowolnie robić GtG
- armia nie może, poza pojazdami, posiadać więcej oddziałów nie-piechoty ( biki, jet-biki, jump packowy ) niż piechoty, wliczając w to indepów, co oczywiście czyni niektóre kompozycje nie osiągalnymi.

Night Lordsi :
- Jeśli przewyższają liczebnie wroga w momencie wojej inicjatywy ( bulky liczą się za 2 modele, very bulky z 3 ) to mają +1 do rzutów na ranienie
- +1 do dystansów uciekania. Dodatkowo jeśli oddział został by spinowany, może zamiast tego wybrać, że ucieka jak po niezadanej LD od strat w strzelaniu.
- night vision dla całego detachmentu ( w tym i pojazdy, mimo, że normalnie nie podlegają taktyce legionowej )
- 6+ cover save w 1 turze gry, kumuluje się z stealth/shroud i tp, ale nie z coverem z terenu.
- Jeśli warlord padnie, wszystkie jednostki muszą zdawać panikę tak jakby włąśnie straciły 1/4 oddziału od strzelania.

Salamandry :
- Automatycznie zdają testy strachu i mogą pzrerzucić jedna k6 przy nieudanych testach morale i pina.
- wszystkie flamery, hand flamery i heavy flamery ( w tym i te na pojazdach ) mają +1 do siły, wszystkie wrogie palniki ich raniące mają -1 do siły.
- Nie dodajesz inicjatywy przy sweeping advance, dystans biegu i szarży jest obniżany o 1.

Word Berers :
- 3k6 na testach morale i wybiera się 2 najniższe
- Muszą zawsze robic sweeping advanca jeśli mogą, ale za to przerzucają 1 na tym teście.
- jako drugie HQ zawsze muszą brać centuriona albo kapelana.

Army lista co ciekawe jako takiego nie ma, dalej obowiązuje ten z 1 książki, z drobnymi tylko zmianami ( każdy z 4 starych legionów, oraz wszystkie nowe, dostał nowe rites of war, czyli specyficzne kompozycje armii, każda zresztą [jak wszystkie pozostałe] opartą na zasadzie coś za coś, doszło też kilka nowych zabawek, ale poza scorpionusem i sciraniamem nic bardzo ciekawego ).

Jeśli ktoś jeszcze nie widział, rekomenduje naprawić błąd. Lista legionowa różni się dość znacząco od tego co znamy z codex SM, chocby w tym względzie, że FW na potęgę stosuje nieco irytujący patent, że oddział jest z bazy koszmarnie drogi, ale jego powiększenie jest dużo tańsze. Np. meduzjańscy nieśmiertelni ( http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/IRON_HANDS_MEDUSAN_IMMORTALS.html ) za pierwszą dziesiątkę płacą 250 pkt, ale kolejnych 10 dokupuje się już po zaledwie 12 pkt  alien .

Warto też dodać, że własnego (drobnego Wink ) army listu doczekało się też marsjańskie mechanicum  cheers .
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
Bananovitch


Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 40
Skąd : Zachodnie Immoren

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySro Sty 08, 2014 1:48 pm

Taaaaa... widzę że jednak trzeba będzie zrealizować plan przedherezyjnych Word Bearersów... Tylko dlaczego ten Lorgar taki badziewny... Echhh Sad
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySro Sty 08, 2014 2:47 pm

Jest to poniekąd zgodne z fluffem, bo Lorgar przecież wojował nie tyle mieczem co intelektem i słowem  Razz . Legionowy army list jest całkiem fajny, trzeba będzie mi kiedyś zagrać ( choć na full proxy ) herezyjną armią  Smile .
Powrót do góry Go down
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySro Sty 08, 2014 3:43 pm

Ja może nie na full porxach bo coś się ostało, ale zagrać musimy... Ja biorę legion Fulgrima!
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyWto Mar 11, 2014 7:14 pm

Zdrowus !!! Znaczy się, Horus !!!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW 1959638_10153918458845037_2013031202_n
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySro Mar 19, 2014 11:24 am

http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/HORUS_THE_WARMASTER_PRIMARCH_OF_THE_SONS_OF_HORUS.html

Horus już w sklepie. Cena 60 funtów, ała  Razz , ale model zajefajny  Very Happy !
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPon Mar 24, 2014 6:04 pm

Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPon Mar 31, 2014 9:27 am

Przeciek z BOLS-a o pimarchach :

Cytat :
Perturabo

ws 8 bs 6 s 7 t 6 w 6 i 5 a 4 ld 10 sv 2+

wargear- 
The Logos
Frag grenades

special rules- primarch ( as the others )
sire of the iron warriors
relentless strategist
precision bombardment
very bulky

sire of the iron warriors - 
all iron warriors in the same army as perturabo gain the stubborn usr

relentless strategist -
may start rolling for reserves on turn 1

precision bombardment -
once per game may call down a bombardment
( may draw line of sight from himself or any friendly model with a nuncio - vox )
range - unlimited - str 9 ap 2 ord D3, barrage large blast ( 5") twin-linked 

the logos -
2+ armour save, all cc attacks ap 2 , immunity to concussive and blind , teleport homer , cortex controller , nuncio -vox , cognis signum 
perturabo and all iron warrior terminators gain deep strike.
wrist cannon
range- 24" str 6 ap 3 assault 3 , twin linked , rending.

[ Forgebreaker - after ferrus manus's death , is granted the hammer by horus . + extra points to equip ]
forgebreaker - range - str x2 ap 1 melee , concussive , strikedown , unwieldy , blind 

dedicated transport - shadowsword super heavy tank in games of + 3000 points , with a single titan void shield , transport capacity of 15 with access point on rear - does not take up a lord of war choice

-------------------------------------------------------------

Alpharius

ws 7 bs 7 s 6 t 6 w 6 i 6 a 5 ld 10 sv 2+

special rules 
primarch 
sire of the alpha legion
one of many
insidious mastermind
bulky

wargear
the pythian scales
venom spheres
master crafted plasma blaster
the pale spear
nuncio vox
cognis signum
camelioline

sire of the alpha legion
preferred enemy ( everything ) ( lol )
counter attack , move through cover , scout , crusader ( only applies once revealed )
all alpha legion models in the same army gain preferred enemy 9 everything ) while revealed and on the table

one of many
after both sides have deployed controlling player secretly notes which squad he's hiding in
any alpha legion unit is eligible
may be revealed at the start of any controlling players turn from turn 2 onwards
immediately replaces a single rank and file model from the unit
if he is a unit that is falling back , once revealed , it automatically rallies
if chosen unit destroyed , placed in ongoing reserve
auto revealed on turn 5

insidious mastermind
if he is the armies warlord:
may seize initiative on a 4+
units arriving via outflank add + d3 to movement on arrival
from second turn onwards , should an enemy unit be successfully brought on from reserve , and the alpha legion also army contains an identical unit also held in reserve ,( eg tactical squad fro tactical squad ) on a 4+ the alpha legion squad shows up instead
( alpha legion units that arrive via this method may gain the movement bonus from this rule and be targeted by interceptor as normal )

the pythian scales
2+ / 4+ ignores poison and fleshbane

the pale spear
range - str user ap 1 melee , armourbane , instant death , two handed

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rogal Dorn

ws 8 bs 5 s 6 t 6 w 6 i 5 a 4 ld 10 sv 2+

special rules
primarch
sire of the imperial fists
sundering blow
unshakeable defence
bulky

wargear
the auric armour
storms teeth
the voice of terra
teleport homer
frag grenades

sire of the imperial fists
all imperial fist models may use his leadership rather than their own for leadership and pinning tests
both down and any imperial fists add + D3 to their assault result result to determine who wins an assault while his model is in play

Phalanx breacher squads may be chosen as troops for an imperial fists army with dorn as it's warlord.

sundering blow
may halve attacks to increase strength by + 2 and gain instant death

unshakeable defence
may select upto 3 fortifications after deployment.
any cover saves of 1 and pinning tests taken by models in these fortifications may be re-rolled

auric armour
2+ /4+
no attack may wound dorn on better than a 3+ regardless of it's strength or special rules ( this does not affect destroyer weapons )

storms teeth
range - str user ap 2 melee , shred, rampage , unwieldy 

the voice of terra
range 24" str 5 ap 4 salvo 3/5 rending

dedicated transport 
in games of 3000+ only
thunderhawk gunship with turbo laser , a single titan void shield , it will not die , and a 4+ invulnerable save against any missile attack - does not take up a lord of war choice)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Corvus Corax

ws 7 bs 6 s 6 t 6 w 6 i 7 a 6 ld 10 sv 2+

special rules
primarch
sire of the raven guard
the shadowed lord
hit and run
bulky

wargear
the sable armour
the panoply of the raven lord
frag grenades
shroud bombs
the korvidine pinions
two archeotech pistols

sire of the raven guard
corax gains + 1 initiative and +1 strength on any turn in which he charges
all models with the raven guard special rule in the same force , gain acute senses and their run roll is always counted as a six

the shadowed lord
unless part of a unit , if corax is not the closest target or the firing unit is a psyker or daemon or another primarch , only snap shots may be taken against him.
at the start of the controlling players turn , may be removed from play and placed into ongoing reserves- may even be withdrawn from close combat in this manner , but ONLY if his initiative is higher than his opponents

the sable armour
2+ / 5+
any enemy deep striking within 12" of corax will suffer a deep strike mishap on any roll of a double on their scatter roll.
enemy teleport homers ( and similar devices ) do not function within this radius

the panoply of the raven lord
range - str user ap 2 melee , shred , blind , two handed , fighting style

[ fighting style - at the beginning of each assault phase , may choose one of the following styles .
death strike - all to wound rolls of 5+ wound the target regardless of toughness and any rolls to vehicles gain + 3 to armour penetration
scourge - corax gains D3 extra attacks
shadow walk - imposes a - 1 penalty to hit rolls of every enemy model which attacks him in an assault phase until the beginning of the controlling players next assault phase ]

the korvidine pinions
gains jump infantry
may always make hammer of wrath attacks when making assaults , regardless of other factors , such hammer of wrath attacks causing D3 hits at str 5 ap 3.
when deploying via deep strike , scatter may be re-rolled if controlling player wishes 
should a mishap be rolled , then delayed result automatically applies
when making a jump pack move , may make a vector strike attack

( rules also for damaged corax later in the campaign , loses jump pack , pistols down to 5 wounds and 5 attacks , armour is 3+ / 5+
carries salvaged heavy bolter which becomes assault 3. gains hatred of all enemy legions on istvaan V)

I legionach :

Cytat :
Iron Warriors 

legiones astartes - may always attempt to regroup
wrack and ruin - do not suffer morale tests from shooting attacks and may re-roll failed pinning tests
all grenade and melta bomb attacks have the wrecker special rule
the bitter end- controlling player may opt to play full 6 turns regardless instead having to roll

special equipment
warsmith
single preator in detatchment may be upgrade to warsmith . 
gains shatter defences special rule instead of a warlord trait
may not take jump pack , bike , jetbike but may be given a servo arm and battlesmith special rule

[ shatter defences - reduce cover save of a single targeted building by 1 ]

shrapnel bolts
available for heavy bolter/ twin linked bolter or quad heavy bolter
gain pinning , but ap reduced to 5

cortex controller any warsmith , forge lord of techmarine may be given one 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Alpha Legion

legiones astartes - may always attempt to regroup
mutable tactics - must pick a single usr to apply to the entire army at the point where warlord traits have been selected
scout
infiltrate
tank hunters
counter attack
move through cover
adamantium will
martial hubris - 
in any mission where secondary objectives are used , if the the alpha legion has suffered more units destroyed than the enemy at the end of the game , the opponent gains +1 victory point

specific units and wargear

sabotuer ( consul type )
wargear
melta bombs , camelioline

special rules
lone killer - may not be compulsory HQ or join other units
special deployment - must begin in reserve and does not count towards maximum number of reserve units - deploy via outflank
sabotage - at the moment of entering play , sabotage attack is made , select a single unit or fortification , may include independent characters which may be targeted if not part of a unit. targeted unit suffers D6 str 6 ap 4 hits if it has a toughness value , or a single penetrating hit if a vehicle. 
no cover saves may be made against this attack
(sabotuers may not be given terminator armour , jetbikes , bikes power fists , thunder hammer of boarding shields )

wargear
power daggers - range - str user-1 ap 3 specialist weapon , rending

venom spheres
may be chosen by any frag equipped preator , centurian or consul , techmarine or apothecary.
assault grenades that grant hammer of wrath special rule.

venom sphere harness
sphere harness - range 8" str 3 ap - assault 2 , blast (3" ) one shot 

banestrike shells ( as per sons of horus )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imperial Fists


legiones astartes - may always attempt to regroup
disciplined fire - may add +1 bs when using boltguns , bolt pistols , heavy bolters or quad heavy bolters. - heavy support squads with this rule gain tank hunters usr
blood and honour - characters MUST issue a challenge in combat if they are able
when fighting in said challenge , imperial fists may re-roll failed to hit rolls

unshakeable defence - stubborn whilst in cover / fighting from fortifications and barricades
the bitter end- controlling player may opt to play full 6 turns regardless instead having to roll

legion specific wargear - 
vigil pattern stormshield
3+ invulnerable save but may never claim an attack for two CC weapons - any legion terminator or terminator armour equipped character may exchange combi bolter for a shield

solarite power gauntlet
independent character may replace a thunder hammer for one 
solarite power gauntlet - str x2 ap 1 melee , master crafted , unweildy

teleportation transpnder
terminator and terminator equipped command squads may deep strike ( points per model cost )

prototype iliastus pattern assault cannon

range - 24" str 6 ap 4 heavy 4 rending , malfunction

[ malfunction - if 3 or more rolls to hit of 1 are rolled , it jams , and cannot be used for the rest of the game . models with the legiones astartes imperial fists or legiones astartes blood angels may replace heavy flamers in terminator squads with assault cannons ]

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Raven Guard

legiones astartes - may always attempt to regroup
by wing & talon - 
all infantry models gain - infiltrate and fleet usr
all jump infantry, terminator , jetbike and bikes gain - furious assault
flesh over steel -
may not have nore units in total with the ( tank ) type than it does infantry with the legiones astartes ( raven guard ) special rule. not this means certain rites of war may be unavailable 

wargear
the ravens talons
amy model with lightning claws may upgrade them to ravens talons, gaining master crafted and rending special rules

infravisor
any character may take one , gains night vision special rule , however , the model and any unit it joins count as having an initiative of 1 when making blind tests

camelioline
any character may take , gains stealth special rule ( may not also have terminator armour , jump pack , bike or jetbike )
Powrót do góry Go down
GrimgorIronhide
Ork Shaman
GrimgorIronhide


Liczba postów : 873
Join date : 08/03/2010
Age : 27
Skąd : Waaaaagh!

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptyPon Mar 31, 2014 11:05 am

Oh my holy fucking Terra on rollerskates 'n drugs... KAZDY KLUBOWICZ MA KUPIĆ MODEL PRIMARCHY I GRRAMY! reszta może być na proxach liczą się epickie szefy!
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
Cezar


Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 35
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySob Maj 17, 2014 4:49 pm

Fajna idea Bobo, ale niewykonalna przy naszych funduszach Smile.

Choć, jakby ktoś był tak szalony, dwa nowe modele Primarchów nadchodzą.

Mortarion

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Attachment

I Vulkan !
ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Bn2PvKnIMAAYrOK
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
Bananovitch


Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 40
Skąd : Zachodnie Immoren

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySob Maj 17, 2014 5:40 pm

Ale Mortarion ma zje&^*ą kosę...
Powrót do góry Go down
MGM
Ogr Tyrant
MGM


Liczba postów : 2392
Join date : 13/12/2011
Skąd : Koszalin

ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW EmptySob Maj 17, 2014 6:08 pm

Hmm, coś się za często z Bananem zgadzam ostatnio  Suspect , ale niestety prawda. Model świetny ale kosa dziwaczna ;/.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty
PisanieTemat: Re: ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW   ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW Empty

Powrót do góry Go down
 
ANGRON ! HORUS ! Primarchowie i jak działają na polu bitwy by FW
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: